אם הכרישים היו אנשים

(תרגום קצר לברטולד ברכט) "אילו הכרישים היו אנשים" שאלה את האדון ק. ביתה הקטנה של המארחת שלו, "האם הם היו נחמדים אל הדגים הקטנים?" "בוודאי", אמר. "אילו הכרישים היו אנשים, הם היו מרשים לדגים הקטנים לבנות להם בים תיבות ענקיות, ובתוכן שפע של דברי מזון, גם צמחים, גם בעלי חיים. הם היו דואגים שבתיבות האלההמשך לקרוא "אם הכרישים היו אנשים"

דרג:

איך בכל זאת השמטה-התוויה משרתת השמדה (וגם על הצפירה)

הרבה מאד זמן אני מתאפק שלא להתייחס כאן לשורת השמצות מתוחכמות ורמיזות, בעיקר באתרי 'רשימות' ו'הארץ' למצב אי שפיותי הנפשית כביכול, שנעשות ע"י חירצופים וכל מיני 'מגיבים עלומי שם'. רמזים שלא פסקו להופיע גם היום, היום שבו הממשלה הכריזה שעלינו לזכור את השואה. אני גם לא רוצה לקשור קשר של גזירה שווה בין ההשמטה וההתוויההמשך לקרוא "איך בכל זאת השמטה-התוויה משרתת השמדה (וגם על הצפירה)"

דרג:

אליפלט

בּוֹ שׁכֵנִים וּשְכֵנוֹת דִיבְּרוּ דֹּפִי יְלָדִים, אִמּוֹתֵיהֶם, אֲבוֹתֵיהֶם וּכְשֶגַּזְלוּ מִיַּדָיו צַעֲצוּעַ הוּא הָיָה מְבֻלְבָּל מֵהַדֹּפִי אֲבָל מְחַיֵּך כִּי הֵם הֵן יֹאהֲבוּ אוֹתוֹ עַכְשָׁיו הוּא נָתַן לָהֶם מֵעַצְמוֹ נָתַן וְנָתַן כָּל מַה שֶׁהָיָה לוֹ וּבְכָל זֹאת מָצָא עַצְמוֹ עִקָּר הַשָּׁנִים עָסוּק בְּשִׁכְלוּל יְכָלְתּוֹ לְהַסְתִּיר אֶת עַצְמוֹ לְהִנַמֵּך עוֹד וְעוֹד עַד אֲשֶׁר הֶחְלִיט: דַּי אֲנִי רוֹצֶה עַכְשָׁיוהמשך לקרוא "אליפלט"

דרג:

מורה נבוכים ורשימת חרצופים מתגלגלת

באמצע שנות ה90 של המאה הקודמת, הייתי שותף בקבוצה שיצאה נגד הסטיגמה החברתית על מושמטי צה"ל. בערך מאותה תקופה, יצאה 'ההשתמטות' מהארון, ובגלל סיבות שלא קשורות דווקא בנו, היתה עליה במימדי אי-השירות בצבא ונמצאו אנשים רבים יותר שלא שירתו מסיבות שונות, שלא מתביישים להודות בכך והתקבלו בחברה יחסית יותר טוב מבעבר. מבחינת אלה שמתגעגעים לימיםהמשך לקרוא "מורה נבוכים ורשימת חרצופים מתגלגלת"

דרג:

חוק הגנה ופיצוי למושמטים (2) – העצומה

שימו לב – נפתחה עצומה באתר חדש מושמטי צה"ל הם מלש"בים בעבר ובהווה שלא התאימו לשירות בצה"ל, והסיבות הן רבות ומגוונות: בין אם מסיבות בריאותיות, בין אם מסיבות של חוסר התאמה אישית למערכת ובין אם מתוך אי התאמה לצרכים ולאסטרטגיות הגיוס של צה"ל, ולפיכך שוחררו כולם על פי חוק, בין אם לא שירתו בכלל וביןהמשך לקרוא "חוק הגנה ופיצוי למושמטים (2) – העצומה"

דרג:

חוק הגנה ופיצוי למושמטים (1)

את הקריאה הזאת פרסמתי במספר פורומים וגם שלחתי במייל לבלוגרים, למכרי ומודעי. זוהי רק ראשיתה של עצומה שאני מנסח, וגם אותה אני מקוה בעה"ח לפרסם כאן בימים הקרובים. זה חשוב במיוחד לנוכח כנס של תנועה ניאו-נאצית ישראלית חדשה שיתקיים בעוד יומיים במלון מפואר אחד בתל אביב, שתרם להם את אחד מאולמותיו, הנקרא על שם בירתהמשך לקרוא "חוק הגנה ופיצוי למושמטים (1)"

דרג:

שיר מתורגם ושיר מקורי

[1] הָעִפּוּשׁ הַשּׂוֹרֵר כָּאן עַתָּה,כְּשֶׁפָּסַק הַגֶּשֶׁםלֹא מַבְטִיחַ דָּבָר זוּלַת הֶמְשֵׁךְ-דִּכָּאוֹןכְּלָלִי אֵין מָה לַעֲשׂוֹת כָּאן, אֵין מָחָראֲבָל אֶת מָה שֶׁרָאִיתִיאַף מַנְיָאק לֹא יוּכַל לִשְׁלֹל מִמֶּנִּיכִּי זֶה קַיָּם אֵי שָׁםלֹא תָּלוּי בַּזְּמַןוְיַמְשִׁיךְ לִהְיוֹת. אֲנִי תָּמַהּ,שֶׁאֲנָשִׁים חוֹשְׁבִים שֶׁאֲנִי סְתָם אֶחָדהֵם לֹא יוֹדְעִים מָה שֶׁאֲנִי יוֹדֵעַאֲבָל אֲפִלּוּ עַל עַצְמָם וְעַל סְבִיבָתָםהָרְחוֹקָה וְהַקְּרוֹבָההֵם אֵינָם יוֹדְעִים כְּלוּם. הֵם כָּל הַזְּמַן רוֹצִיםהמשך לקרוא "שיר מתורגם ושיר מקורי"

דרג: