האם נלך כצאן (לתת טביעת אצבעות או לכלא)

עמישראל חלש במהפכות. מעולם הוא לא יצא לרחובות כדי להגן על זכויותיו הבסיסיות.

בפעם האחרונה שכיכר רבין התמלאה בהמונים מפגינים (חוץ ממפגני ההיטהרות המזוייפים, ללא ערבים ולאחרונה עם שנאת-"משתמטים" בכל יום שנה לרצח רבין) זה היה כשהעם נאסף "לצלוב" את אולמרט, כי תמיד כשיש הזדמנות לשנוא מישהו – זה מה שמאחד את העם, זה מוציא את האנשים מהכורסאות שלהם, וכך זה היה עם קצב (ואין לי שום כוונה להתווכח עם ארגוני הנשים, שאגב, זה שהן עוד לא הצליחו להוציא הפגנת המונים נגד אנסים פחות מפורסמים, או בכלל דיכוי האשה זה גם חלק מהסימפטום).

אף פעם לא מילאו כאן את הכיכרות כשעלו מחירי הלחם והחשמל – טוב, מזה סובלים רק "העניים" ואלה שמחוץ לבועה. וגם לא כשהלכו כאן הצעות שפוגעות לא רק ב'חלשים' – כמו חוק נתוני מידע, או "חוק האח הגדול" (רוב הציבור חושב שזאת תכנית טלויזיה…) שמאפשר למשטרה להאזין לכולנו דרך הסלולרים ותכתובת האינטרנט שלנו, גם זה עבר בשקט, עם שתיקה גדולה ותמוהה גם מצד בלוגרים לוחמים ידועים למען סוגים שונים של חופש הפרט.

חלק מזה נובע מהעובדה שרוב העם שירת בצבא, ולשירות בצבא יש כמה אפקטים מזהמים שמכניסים תובנות של דיקטטורה לנפש. זאת עובדה: האזרח הישראלי הממוצע הוא צרוב בנשמתו ונאמן לאח הגדול, כי כך לימדו אותו בצבא, ולא נתנו לו טיפול מרפא באזרחות. כך, מי שבצבא צרבו אותו, הפכו אותו למספר, לחיה ממלאת פקודות, משהו מזה מצולק אצלו תמיד גם בנימים הפרטיים ביותר של הנשמה, אפילו בעולם החלומות. ישראלי אמיתי זה אחד שלא באמת מבין ולא מפנים את הקטע הזה של זכויות, שאפשר להתנגד לגזירות דרקוניות שיורדות על הפרט, לא באמת מבין למה צריך להתנגד לזה.

חוץ מזה הישראלי האמיתי, אחרי שלוש שנים בצבא, הוא עייף ממהפכות, הוא 'הומו-רבולוטיקוס' פגום שייטיב לקטר, או 'לזיין את האויבים' – כלומר, אלה שיש מי שמחליט בשבילו שהם האויבים ולא צריך לתת לו פקודות – כי הן כבר כתובות אצלו בנשמה. נראה שהצייתנות, אצל הישראלי ה"צבר", ה"חצוף", ה"לא-שם" כביכול, כתכונה מובנית ומהפכנות היא תכונה "לא גברית", "דון קישוטית" או סמולנית ר"ל, אנארכיסטית, והישראלי אוהב להיות ממושמע כי כך חינכו אותו, כבר אמרנו איפה, וגם קודם.

חוק הזיהוי (המאגר) הביומטרי, שעליו כתב חסר מעש (פוסט חובה!) הוא שלב חדש, עליית מדרגה בפגיעה שמרשה לעצמו השלטון לפגוע בזכויותנו, בעיקר בשנים האחרונות שבהן חברו כל מיני פורשי-מתוסכלי שב"כ שאף פעם לא היתה בתכנות שלהם הבנה ממשית מה זו "אזרחות" אל פוליטיקאים תאבי שלטון ושליטה. עד היום, חוקים כמו 'חוק האח הגדול' הם חוקים שלא יכולנו לעשות נגדם הרבה מאז שנחקקו, אבל הם לא ממש איימו ברמה המיידית. ויש גם דרכים להתחמק, להתגונן, להיזהר. היה סוג של איזון בין הרצון של השלטון לשלוט, ובין הזהירות שלו מלהרגיז את האזרחים, למרות שבישראל, כאמור, האזרחים הם מהקהילות הכי ממושמעות שיש, הכי אוכלות הכל (כי ככה לימדו אותנו …). השלטון, מתוך סוג של פראנויה, לא מאמין שהציבור יקבל כל גזרה, הוא באופן תמידי מפחד מהציבור יותר ממה שהציבור באמת מסוכן לו. ככה זה עם פראנויה. לכן, יש נימים קטנים של פרטיות בהם הוא לא נגע, מרחבים של אוטונומיה שהשאיר לאזרח הקטן. בשנים האחרונות, עם האכילה בא התיאבון. עם הצלחת הפיילוטים כמו "חוק האח הגדול" וחוק הטוקבקים, השלטון מתחיל להרגיש שגם עם החוק הזה, שיחייב את כולנו ללכת למסור טביעות אצבעות, או ללכת לכלא, זה ילך לו. בשקט ובהגנבה, בשיתו"פה הצפוי מאד של התקשורת, עבר החוק בקריאה ראשונה. נותרו אולי כמה שבועות ליצור לובי, לנסות להתנגד לחוק. אחרי זה יצטרך כל אחד מאיתנו להחליט, אם הוא הולך כמו אזרח צייתן להגיש את אצבעו להטבעה (דבר שאין לו קשר להגנה שלנו מפני עבריינים שלהם, כל אחד יודע, לא יקרה כלום, אלא רק לרעב של השלטון לשלוט, לדעת עלינו הכל), או שהוא ילך לשבת שנה בכלא. אולי זה הרגע להתנגד. אולי זה יהיה הרגע המכונן. אולי עכשיו יוולד לנו ציבור ישראלי חדש, שיראה שהוא יודע גם ל ה ת ק ו מ ם. אולי עכשיו – או לעולם לא.

לחתימה על העצומה – בטרם יהיה מאוחר

 


 

 

 

תוספת: עלובי הנפש שהצביעו בעד החוק הם: אברהם דיכטר, אמנון כהן, יצחק בן ישראל, ניסים זאב, שכיב שנאן, אברהם מיכאלי, אריה אלדד, מאיר שטרית, קולט אביטל, שלמה נגוסה מולה, איתן כבל, יוחנן פלסנר, מגלי ואהבה, ראובן ריבלין, אלחנן גלזר, יצחק אהורונוביץ', משה שרוני ושי חרמש. (תזכרו בעיקר את הח"כים מהאבודה, אבל גם ממפלגת "השמאלנית" ליבני) חבר הכנסת דוב חנין הצביע נגד החוק. (כמה חבל שהוא עוזב לטובת מדינת תל-אביב) לא היו נמנעים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

ובעניין אחר – בנין מרתף האינטרנט – האתר של אוהבי מז"א – חוזר!

פורסם על ידי הצועד בנעליו In-his-shoes walker

extraterrestrial sources of knowledge

13 תגובות בנושא “האם נלך כצאן (לתת טביעת אצבעות או לכלא)

  1. אתה כל כך צודק. אני מקווה שהדברים יתחילו להתקדם בכיוון החיובי כעת. באמת עצוב שבשלטון שלנו יש אנשים שחושבים שעם ישראל הוא כלב שצריך ללמד אותו במכות, ודואגים להוסיף סעיפים דרקוניים כנגד מרי אזרחי.

    לא יודע מה לעשות..

    תודה על הלינק אלי אגב…

    אהבתי

    1. בכיף…

      בינתיים התגובה שלך היא היחידה וגם זה לא הגיוני. חיפשתי עוד בלוגים שמתייחסים לזה ולא מצאתי. אולי זה מאשר את נכונותם הכואבת של הדברים.

      אהבתי

      1. לדעתי אחת הבעיות היא בדרך שאתה נותן את הקישורים. אתה נתת קישור לבלוג שלי באופן כללי, ולא קישור ישיר לפוסט.זו הסיבה שאצלי לא נרשם שיש הפניה מהבלוג שלך, ולכן הקוראים ממני לא גלשו ללינק של הבלוג שלך והתייחסו גם לפוסט שלך, ולנקודות המעניינות שהעלית.כעת כמובן זה מאוחר, והבלוג נכנס לארכיון, רק שבפעם הבאה שתקשר, אולי זה יקל עליך… (רק ביקורת בונה)

        אהבתי

  2. זה כל כך נכון.
    אנחנו כל הזמן תולים זאת באדישות. אבל לא, זו ממש לא אדישות. זה החינוך שהצבא מחנך. החריטה הזאת הנפש.
    ממש נתת לי חומר למחשבה.

    אהבתי

      1. אני בטוחה שיש כאלה שקוראים, אבל לא מגיבים.
        מה שחשוב זה שכתבת.
        וברוך הנמצא…:-)

        אהבתי

  3. אני חושבת שהדבר היחיד שיכול להוציא אנשים לרחובות זה כעס. אבל כעס גדול מאוד מאוד. אחרת כרגיל נותנים לדברים לעבור מעל לראש. החוק שאתה מדבר עליו לא נתפס בעיני רוב האנשים כאיום מיידי ולכן הוא יעבור לו בלי שמישהו ישים לב. כמו שאר הדברים שעוברים לנו מעל לראש ואחר כך מתחילים לחנוק אותנו אבל אנחנו מתרגלים כי זה לא בבת אחת.
    ככה בדיוק התעוררו תושבי תל אביב ערב הבחירות וקלטו שעירם מלאה במגדלים חדשים שהם לא ראו קודם. אמנם הבחינו שהקיץ הזה היה חם ולח מתמיד ולא היתה בריזה אבל לא התעכבו להרים את הראש.

    אהבתי

  4. לדעתי רבים מאיתנו (אני מכלילה את עצמי בהם)לא חושבים עד הסוף על ההשלכות ועל הפוטנציאל של פיקוח כל כך מסיבי. מין "בנו זה לא פוגע  אישית כי אין מה להסתיר".
    אתה צודק כמובן שזו חשיבה חולה והחוק הזה אמנם יהיה יותר נוח אולי לרשויות בנוגע לפיקוח על עבריינים וכו’ אבל יש לו פוטנציאל הרס רב. ומצד שני אני יודעת גם שגם ככה אם רוצים להשיג מידע עליך זה לא בעיה להשיג אותו כך שהפרטיות היא אשליה.
    אני חושבת שהחוק הזה הוא עליית מדרגה בקשר בין אדם למדינה ובאמת אסור שיעבור.
    כושר ההתנגדות שלי מוחלש ומסתכם בעצומות באינטרנט. תודה על שהארת את עיני לגבי זה. מבטיחה ללמוד יותר לעומק את הנושא מתחיל מזה…
     

    אהבתי

    1. זה שהם יכולים לדעת עלינו כמעט כל דבר, הם גם רוצים לכפות עלינו לעזור להם בזה. החוק הזה הוא לא רק על הגוף אלא גם על הנשמה (כלומר אותו חלק בנו שיש לו רצון).
      ואם עצומות – אז שמת לב שיש עצומה גם על הנושא הזה? (לינק מצד שמאל).

      אהבתי

כתיבת תגובה