יופי, אולי פשוט תשימו לנו כדור בראש וזהו

תחנת השידור של הג'ובניקים מקדמת עצומה להמית אותנו ברעב.

שר התחבורה, אחרי שחיסל בהצלחה את תאונות הדרכים, מציע לשלול מהנפשיים, כל הנפשיים, רשיון נהיגה (רגע, זה לא קיים כבר?).

כתב באיזה טור לגברברים מתבגרים, עם שם וחשיבה של מחבר ספרי לימוד לכיתה א', מתלהב מן הרעיון הנאצו-ספרטני של אזרחים סוג א' וסוג ב', ויש תמימונים שאפילו לא מבינים למה זה פאשיסטי.

וזה רק מקבץ חלקי מן הימים האחרונים.

ויש עוד אנשים שאומרים שאני קנאי וקיצוני בהגנה שלי על המושמטים.

את עמדתי בנושא המושמטים כבר הבהרתי. אם אני קיצוני, אז אקצין עוד קצת: מבחינתי, אין משתמטים. גם אלה שמרמים את המערכת, אלה אנשים שהצבא ה ש מ י ט אותם. יכול היה שלא, ואם הוא כן עושה זאת, יש לו סיבה. מי שרוצה, יקרא את דעתי בנידון כאן, למשל.

אז תגידו אולי שאני מגן על רמאים ועל מתחזים, לא רק על אנשים שבאמת לא יכולים לשרת בצה"ל. יכול להיות (נכון, יש גם כאלה שיגידו שזה כשר לרמות צבא שעושה כיום את הדברים שהוא עושה, אני לא נכנס לזה). אבל אני לא מאמין שהם אחוז כל כך גדול, חוץ מזה שחלק מהם פשוט מגינים על עצמם ממערכת לא רגישה, שלא הולכת לקראת כל אחד.
וגם אני פעם הייתי בקטע הנאיבי הזה, שהפריד בין "המסורבים" (המושמטים שלא מרצונם) לבין "המשתמטים" (כלומר, המושמטים הרצוניים) וחיפשתי את אוזנו הכרויה של הממסד כלפי המסורבים.
בקיצור, אילו עניינו המסורבים את מי שמנהל את המתקפה כהוא זה, כל הטרמינולוגיה של העצומות, המאמרים, כל מה שקורה כעת, היתה שונה. לא היו מדברים על "מי שלא שירת בצה"ל", ביודעם שמדובר גם על נכים, חולים, בעלי בעיות כלכליות בבית ("קב"א נמוך), רגישים ועוד אחרים שלא ניכנס כאן לפירוט. היו מדברים תכלס, לגופו של עניין, על רמאים ומתחזים. כי לכל השאר – היתה סיבה לא לשרת בצה"ל, או ו/גם לצבא היתה סיבה להשמיט אותם. או שלא. אבל הוא השמיט.
כי הממסד, ואלה המסקנות שהגעתי אליהן, צריך את המושמטים, לסמן ולהחזיק אותם כקבוצה מוחלשת של בני ערובה, בדיוק לעיתות כאלה, כמו עכשיו, כשכל מיני חשבונות פוליטיים בוערים מתחת לשולחן (
שאלתם את עצמכם למה כל זה קורה דווקא כשאולמרט 'האזרחי', שבנו לא בצבא, הוא ראש ממשלה, ומישהו שם לב שציד המכשפות הנוכחי התחיל מרגע שהתמנה ברק לשר הבטחון?), וכשכולם נמצאים בחרדה מפני המלחמה הבאה, בעיקר מאז התגלו כל מחדלי הגנרלים והאדמירלים במלחמה האחרונה, כשהתסיסה החברתית גוברת, והמדינה מחשבת להתפרק. אז טוב תמיד שיהיה קורבן להקריב אותו לריצוי האלים, להרגעת הציבור ולאיחוד השבט, מן הסתם לקראת המלחמה הבאה.
כי תמיד, לפני המלחמות, הקריבו קורבן, שלפו כבש ממכלאת הבקר. ואנחנו המושמטים, ושוב, לא משנה הסיבות,
הן לא באמת מעניינות את מישהו, סומנו למכלאת הבקר המודרנית. ומכיוון שהם לא מבדילים, אז גם אני לא. הייתי פעם (בנכונות) יודנראט של הכולאים, היום אני מדבר בשביל כל המושמטים.

ויש כמובן את המתחסדים שמדברים על שירות לאומי. "אתה יכול לעשות שירות לאומי" הם מאנפפים.
אז כן, אני בעד. בתנאים ובאופן שאפרט בקרוב, ועם פיצוי למושמטי העבר, שלא יוכלו ליהנות מכל הפריבילגיות של שירות לאומי-חברתי, אם יהיה דבר כזה מסודר ונגיש לכל אחד כמערכת תחליפית, ותזכרו שכתבתי "אם יהיה" כי יש לי ספקות גדולים.

וזה גם לא חשוב, כי הרציונל של האנשים, שרבים מהם מופחדים, חושב בכלל על המלחמה הבאה, וזה לא שלא צריך לחשוב עליה, אבל שימו לב שאף אחד לא מדבר על מחסור בחיילים, אבל זה מה שמפעיל את התגובות האינסטנקטיביות שהופכות את הציבור, מבוהל ומתלהם ומבוהל עוד יותר, לחומה הכי חזקה בפני הנסיונות של אנשים כמוני להשמיע קול. אפילו אנשים כמו אורי קציר , פילוסוף הסלון הליברלי, שניהל איתי הבוקר דו-שיח על שויצריה, ערך השוויון במדינה וכדומה, נתקף לקראת סוף הדיון באמוק של "הלוקסוס שאנחנו לא יכולים להרשות במצב מלחמה" – כשלא ברור לי ממש מה שירות לאומי יכול לפתור, אם זה כך, אם מצב המלחמה הוא כל כך חמור ורק אלה שלא יורים מפריעים לנו לנצח את אויבינו.

אם אתם, אלה שמשרתים, רוצים לראות שוויון בשירות, אז זה דבר אחד.
אם אתם רוצים את האורגזמה שבלהעניש אותנו על הזמן שלכם (רצון שמעיד שגם אתם לא אוהבים את הצבא יותר מאיתנו, הו פטריוטים גדולים), אני לפעמים מבין אותכם.
אבל אם זה "מצב המלחמה" שבו מפריע לכם שקיימים כאלה שלא יורים, אז תהיו כנים לפחות כמו המגיב שצילמתי לפני יומיים, בלי התייפיפויות של שירות לאומי ובלי נעליים, פשוט תגידו לנו כבר עכשיו מתי אתם מתכוננים לפנות אותנו למחנות ריכוז, כדי שנוכל להתארגן בזמן וכך לא נעכב אותכם בדרך למלחמה הקדושה שלכם, שהיא כמובן über alles.

פורסם על ידי הצועד בנעליו In-his-shoes walker

extraterrestrial sources of knowledge

213 תגובות בנושא “יופי, אולי פשוט תשימו לנו כדור בראש וזהו

  1. בוא’נה, אתה חריף!!!

    יפה, אולי לא הכל אבוד כאן אם יש צעירים כמוך.
    אני באתי בעקבות שאלות של תרבות, אצל אריק.

    אהבתי

    1. אתה כלכך צודק!!! המדינה הזאת כזו פשיסטית סוף סוף אני רואה מישהו שחושב כמוני

      אהבתי

  2. אני רק רוצה להגיד שהצבע הזה דפוק ואני עצוב שהתגיסתי לצבע כזה טמבל כול הזמן אומרים לך מה לעשות איך לחיות ילדה בגיל שלך עושה עליך פוזות שאפילו לא עברה חצי מהקשעים שאתה עברתה וזה למה כי היא קצינה מזוינית איזה מין דוגמא של מפקדת רק תבינו !
    אפילו תפקיד כמו בן אדם לא קיבלתי אחרי זה הצבע שלנו שואל למה יש הרבה חיילים שלא רוצים להתגיס
    אז יש לי תשובה כי זה צבא לא מתחשב ולא בא לקראת שום חייל זה למה
    (סליחה על השגיעות כתיב)

    אהבתי

    1. מזל שלא כל החילים שלנו כמוך (עם חילים כמוך מיזמן לא היתה לנו מדינה)ונכון הצבא הוא קשה ותפסיקלהיות מפונק הוא לא צריך לבוא ליקרתך כל הזמן(ועם זה מה שאתה חושב אז למה היתגיסתה)

      אהבתי

      1. מה ששהוא ניסה בעצם להגיד זה שהוא מקבל פקודות מאנשים מפונקים ושלא יודעים מה הם עוושים והוא צודק במאה אחוז צבא בלעט~

        אהבתי

      1. לצערי,הבנתי באינטרנט כה קטנה שאני לא יודע לעשות צילום מסך
        אבל  אבקש ממישהו לעשות זאת במהלך הבוקר(בתקווה שהפוסט עדיין יהיה שם)

        אהבתי

      2. תזכה למצוות בנאדם!
        עדיין יש לי בעיה בפתיחה ובראייה של זה, אבל לפחות הקובץ אצלי, ואם לא אצליח היום אנסה בימים הקרובים ממחשב אחר.

        אהבתי

  3. הכי מעצבן אותי אנשים כמו מייקל לואיס שרימו את הצבא עם בעיה שיש להם בלב. אם באמת היתה לו בעיה הוא לא יכול היה להתאמן בחדר כושר ובטח לא להופיע בהופעות מדי יום. לכן הוא משקר את הצבא וזה הכי מכעיס אותי בטרוף.
     
    מייקל לואיס הוא הרמאי!!!!

    אהבתי

      1. עזבו את זה שהוא רמאי הוא היה מספיק בריא להשתתף בגיבוש לסיירת מטכל ואיך שהוא נפל מהגיבוש הוא אמר שפתאום יש לו בעיות בלב

        בקיצר בחר בסיירת או ניירת(במקרה שלו לא בחר בכלום פשוט ברח)

        ודרך אגב זה לא מפריע לו להרים משקולות שמי שעוסק בתחום לא ממש בריא ללחץ הדם והלב

        אהבתי

      2. אם יש לך הוכחות שהוא רמאי, לך איתן למשטרה, ונדמה לי שיש עונשים קבועים בחוק על רמאות או הונאה, ונקווה שיישפט בהתאם.
        זה הדבר הכי רציונלי שאפשר להגיד על חשד לרמאות, אבל זה ידוע שכשמגיעים לנושא של צבא, רציונליות לא גרה כאן יותר.

        נדמה לי שבעיות לב לא מונעות מאדם להמשיך להתאמן, אבל לצבא אסור לקחת צ’אנסים.

        אהבתי

      3. אז אני יגיד לך שלמי שיש בעיות לב(ואני יודע כי היה לי חשד לבעיה מסוימת והתיעצתי עם מספר מומחים) אסור! (ואם הוא לא עושה צבא אז כנראה זה בעיה רצינית) להרים משקולות!
        וחוץ מזה שהיה הולך להיות פקיד ונותן את ה3 שנים שלו!
        אבל!! יותר טוב להשתמט וללכת לעשות כסף בגלל שהוא כוכב בכול מקרה בגלל זה אנחנו נראים ככה כמדינה בגלל אנשים כמוהו

        אהבתי

      4. כל הכבוד! מצאת את האשם! לא בגלל ראש ממשלה מושחת, לא בגלל נשיא אנס, לא בגלל דגנרלים ובעלי הון שחולבים את המדינה ופוליטיקקים שמשרתים אותם אנחנו נראים ככה כמדינה, לא בגלל המתנחבלים הפאשיסטים והצבא שעוזר להם – בגללו, ולא גאון אתה! לשלוח אותך מיד ליחידת עילית לבלשות!

        אהבתי

      5. מה קרה תמקנא בוא שהוא סובב אותם על האצבע הקטנה ואתה מתבכיין פה חחחחחח כל הכבוד לו אם הוא מצליח לרמות תצבא תרופאים שלו וואללה צבא של נאיבים חחח

        אהבתי

      6. סליחה, אבל מי אמר שהוא מרים משקולות בכלל?

        עם כל הכבוד למר. לואיס, המראה שלו הוא תוצאה של גנטיקה מוצלחת (בערך) יחד עם אחוז שומן נמוך, והוא נושק יותר לכיוון המראה של האתיופי הממוצע מאשר לזה של אדם שמרים משקולות בעצימות גבוהה (כלומר, עצימות כזו שבאמת תיצור נזק מיקרוסקופי בתאי השריר בכלל ובשריר הלב בפרט, מה שיוביל להיפרטרופיה – גידול שרירי. אגב, המתאמן הממוצע במכוני הכושר לא עונה על הקריטריון הזה כי הוא עסוק בלנהל שיחות עם הבלונדה על ההליכון מאשר להרים ברזל)

        מעבר לזה, איוושה בלב זה בכלל לא בעייה שאמורה למנוע ממך לעסוק בספורט.

        אז המסקנה היא שאין סיבה לחשוב שלמייקל לואיס לא תהיה בעיית לב רק בגלל שהוא יושב על אחוז שומן חד ספרתי. משמע – הטענה שלך היא לא יותר מגיבוב שטויות.

        מצטער על החפירה, תגובה על תוכן הפוסט תבוא מיד.

        אהבתי

      7. עד כמה שהבנתי אין לו איוושה בלב, יש לו את תיסמונת ה WPW, שהיא הפרעת קצב. גם אני סובלת מאותה התסמונת ועברתי 2 צינתורים, ללא הצלחה.
        כמובן גם אותי סרבו לגייס, למרות שאני יכולה לעסוק בפעילות ספורטיבית עד רמה מסוימת, והצבא יודע את זה טוב מאד. נשלחתי לבדיקות מטעמם, עברתי בדיקות אצלהם אבל עדיין, הם העדיפו לא להסתכן בגיוסי. עם כל הכבוד, אני החלטתי שלא אעשה את זה במקומם.

        אז לכל אלה שחושבים שהם "יודעים" הכל על כולם במדינה הזאת, צה"ל חתם על השחרור של כולנו, גם של ה"סלבס" וגם של אנשי העם הפשוטים, אף אחד מה"משתמטים" לא החליט יום אחד פשוט לא להגיע לבקו"ם.

        אהבתי

  4. אני מסכים איתך שצריך להפריד בין כאלה שבחרו לא לשרת בצבא, וכאלה שבאמת לא יכלו.
    יש הרבה שבאמת לא יכולים. נכים למינהן וכולי..
    אבל כל האלה שבאים אל הקב"ן ועושים לו הצגות של "יש לי שני קופים בראש שמשחקים מסירות כל הזמן, ואני אומר להם להפסיק והם לא מפסיקים" וכל הבר רפאלי האלה.
    ומאיה בוסיקה שהשתמטה מסיבות דתיות, חלאס נו, על מי את עובדת ?! וג’קו אייזנברג, סתם משתמט, כי אבא שלו נהרג, ביג-דיל. זה נקרא לא רוצה, זה לא "לא יכול".

    אתה יודע מה, זה ממש מגעיל אותי, החשיבה העצמית הזאת, האגואיזם הזה, השתמטות כדי להמשיך בקריירה ולהצליח. זה כ"כ דוחה אותי.

    שי להב ממעריב כתב לא מזמן שצריך שיבוא אמן רציני כמו אביתר בנאי או אהוד בנאי, או ברי סחרוף הגדול, ויגיד שהוא עצמו דוגמה חייה לזה שהצבא לא הורס קריירה, ושאפשר להתחיל מחדש אחרי, בלי האגואיזם הנוראי הזה.

    לא צריך להגזים, לא צריך לגרש, אבל צריך שמי שהשתמט מרצון, שלא היו רגישים אליו או כל הבולשיט הזה, צריך שהוא ייתבש. כ"כ ייתבש שיהיה לו קשה לכתוב קורות חיים מרוב החיסרון של הקטע של "מה עשיתי בצבא".

    אהבתי

    1. הבעיה שלא תמיד אפשר לדעת מי השתמט מרצון ועם הם משתמטים ולא רוצים להיות בצבא אז עדיף שלא היו לנו חילים כמוהם ולא צריך אותם אצלנו (ולא מגיעה להם הכבוד לשרת בצבא שלנו(סליחה על השגיות כתיב עם יש)

      אהבתי

      1. אז מה עושים? מערבבים בין אלה לאלה, וזה מה שטענתי בפוסט. אבל אולי מי שלא רוצה להיות בצבא יכול לתרום לחברה בדרכים אחרות? רק חיילים זה טוב?

        אהבתי

    2. כמו שמיטל ענתה לך, אי אפשר לדעת מי "משתמט" טהור ומי לא, ובכלל אני חושב שזה הרבה יותר מורכב מהשחור לבן שבו מציגים את זה, אבל מורכבות, או הבנה למורכבות לא גרה בראש הישראלי, ומאז מסיבת הסיום של כיתה ו’ (כמעט) לא עסקתי בקריירה של אמן ולכן אני לא יודע אם צבא הורס קריירה או לא, אבל אני מאמין שיש ויש, יש כאלה כמו בנאי וסחרוף (גדולים!) שיכלו להיות גם אמנים וגם לוחמים, יש כאלה שזה קשה להם יותר. אני מאמין שהלא-לוחמים תורמים לחברה בשירה שלהם. שמעת את המשל על שתי הפרוטות והפרח?

      אהבתי

  5. איכ לא מסוגלת לקרוא את זה בכלל
    איך אתה מסוגל להצדיק משתמט?! "יש להם סיבה"?!?! איזה פאקין סיבה יכולה להיות לו חוץ מהעובדה שהוא חתיכת אפס שחושב שהוא שונה מאלה שמקריבים ת’תחת שלהם כדי שהוא והמשפחה שלו ימשיכו לחיות כאן?! במה לעזאזל הוא שונה למה שהוא יתחמק מזה בזמן שהם מסכנים ת’חיים שלהם בשבילו? ואני לא מדברת על משתמטים מסיבות רפואיותמשפחתיות..
    אז תפסיק לזיין ת’שכל וצא מהסרט שלך

    אהבתי

    1. קודם כל לי יש בעיות משפחתיות אני לא ירחיב
      ומאמי אפחד לא ביקש ממך להקריב תעצמך זה את רצית בעיה שלך אפחד לא ביקש שתלכי להתגייס ותקריבי תתחת שלך בשבילנו.

      אהבתי

  6. שלום!
    שמי אייל ואני בן 22. מרפרוף בבלוג שלך יש לך כושר ביטוי ויצירתיות, כל הכבוד.
    הגעתי איכשהוא לעמוד הזה:
    <a href=http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=54112&blogcode=1876508 Target=_BLANK class=msg><a href=http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=54112&blogcode=1876508http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=54112&blogcode=1876508</a>
    ומאוד התחברתי לשיר על התמונות, ולכן הלחנתי אותו. חשבתי שככותב תרצה וזכותך לדעת.
    אם תהיה לי דרך בקרוב להקליט איכשהוא אדאג לשלוח לך כדי שתוכל לשמוע.

    🙂

    אהבתי

  7. אתה חתיכת זבל
    אם כולם היו כמוך לא היינו שורדים יום במדינה זאתי , כדאי תעריך את האנשים ששומרים על התחת המפונק שלך שתבין שאתה לא נמצא באוסטרליה יא טמבל
    שתשרף

    אהבתי

    1. זבל מי שהביא אותך לעולם ואתה זבל בריבוע.
      אם כולם היו כמוך לא היה שווה בשביל מה לקיים את "המדינה הזאתי", אם היית קצת פחות חמום מוח הייתי מביא לך את המשל על שתי הפרוטות והמוח אבל אתה צריך לעבור ניתוח אטמים ושידרוג איי.קיו. בנוסף על טיפול הזרקה לעצבים, לפני שאפשר יהיה לדבר איתך. בינתיים קח בוטנים. רוצה גם בננה?

      אהבתי

  8. אתה פשוט בן זונה מניאק שכל המשתמטים ילכו קיבינימט זבאלות.
    נ.ב.
    כושילסבתא שלהם חארות מזדיינים כל משתמט הומו

    אהבתי

  9. כמה בולשיט במקום אחד!
    אתה כותב בשפה כל כך יפה כל כך הרבה שטויות כדי לתת להם נופך חכם ומשום מה אתה חושב שכל מי שיוצא נגד המשתמטים (כן כן… לא המושמטים) הוא קוף מתלהם חסר אינטלגנציה
    אז בוא אני אגיד לך משהו- אתה אפס וכל מי שלא משרת בצבא מכל סיבה שהיא (פרט לנכים ממש ולמי שהיה מטופל נפשית לפני הצבא) גם הוא אפס, אבל אתה יודע מה, אנחנו באמת לא צריכים אתכם, יש לנו מספיק חבר’ה איכותיים שנותנים את הנשמה שלהם ותורמים בכל דרך שהם רק יכולים כי הם מבינים שיש דברים גדולים יותר מהם. גדולים יותר מהקריירה שלהם, מהזמן הפנוי שלהם ("וואי 3 שנים?!? מה אני פרייאר אני יכול לעבוד ולעשות מלא כסף בזמן הזה")
    ובגלל זה אנחנו נמשיך לשרוד במדינה הזאת.
    ואתכם המשתמטים צריך להעניש בחומרה ובצורה כואבת כדי שתהיה למי שעשה צבא העדפה באזרחות בכל תחום שהוא ואתם כבר תירצו לעוף מפה מרצונכם החופשי.

    אהבתי

      1. וסליחה מהקופים שהעלבתי אותם.
        הם ממרום העצים שלהם יכולים לצחוק על המין האדמי ועל האבולוציה שלו: בשביל להגיע לאנשים עם חשיבה כמו של רותם ואחרים פה ובטוקבק בכלל היה שווה כל זה?

        אהבתי

      2. חמוד שלי תתחיל להירגע כי לחבר שלי מזיינים את הצורה בצבא והוא נותן את הנשמה שלו! אז תתחיל להעריך! גועל נפש… יושב ותומך במשתמטים תתמוך במי שעושה צבא! במי ששמור לך על התחת! אם לא היו אנשים נהדרים ואיכותיים כמו חבר שלי ממזממממןןןןןןןןן הייתי בקבר אז תתחיל לדבר יפה ולהעריך את מי שנותן מעצמו לעודד אנשים שלא יכולים להסתדר במערכת הצבאית לפחות לעשות שירות לאומי ולתרום משהו!

        אהבתי

      3. כל הכבוד מהם אבל שוב אפחד לא ביקש מהם לשרת זה בעיה שלו אני לא ביקשתי שיגנו עליי ואם תחושב שהמדינה ה זאת תמשיך להתקיים וואלק תטועה היא רק מדרדרת
        כי אנחנו לא יודעים איך לנהל מדינה!

        אהבתי

      4. חמודה שלי, יפה אני אדבר למי שמדבר אלי יפה ולא למי שמקלל ומתלהם. מזיינים את הצורה לא רק לחבר שלך אלא לכולנו – בשחיתות, בפערים חברתיים, בעבדות, בחוקים דראקוניים וזה מה שיגרום לכך שלא יהיה לחבר שלך על מי להגן כי גם הצבא הכי חזק בעולם לא יוכל להגן על מדינה רקובה, שמגינה על הריקבון שלה בזה שהיא מסיתה את הציבור – פעם נגד המובטלים, פעם נגד השמאלנים, ועכשיו נגד המושמטים ובכך מסיחה את דעתו, וכשאת מוסתת את נהיית משת"פית במשחק שלהם ואם החבר שלך לא הסביר לך את זה לכי אליו שיסביר לך ואם הוא לא ידע – סימן שהוא אולי חייל טוב אבל לא חכם גדול.

        אהבתי

  10. אנחנו חלק מחברה שבה כל אחד חייב דין וחשבון למדינה. "מה עשית כבר בצבא" זה המשפט שרוב בשר התותחים שלנו יונחה לפיו לגבי איכותו ואופיו של אדם. אי היכולת שלהם להבין צרכים שהם לא קונקרטיים( ואני מדבר רק על המקרה שלי), אי היכולת להבין בכלל שהם כלואים בתוך מוסכמות מרובעות שהאירגון מעורר הרחמים הזה שאנו קוראים לו צה"ל 2007 מחזיק בהם בתור חוטבי העצים ושואבי המים שלו בתמורה אפסית כמעט( ותודה ש"דאגתם" לי לכל מחסורי בעת השירות), כשאת המימון על אחזקתם והחזקתם, היה יכול להשקיע ביחידות הלוחמות בזמן המלחמה האחרונה- לפחות לדאוג להם לאוכל! היום הצבא העדיף להשמיט את הת.א. מאשר לוותר על גיוס החובה שמכניס את רובנו לתרדמת של שלוש שנים שלאחריהן סביר להניח שניפול חזרה לאותו המקום שהיינו בו( עם קצת יותר כסף).
    זה משגע שעל סמך זה, עכשיו אני צריך לסבול, כי המדינה שלנו מורכבת מהזניחים והעלובים שבאנשים, שמרשים לעצמם להחליט מי יכול להיות כאן ומי לא על פי ערכים שאין להם קשר לערכו של אדם בחברה, אלא לערכו בצבא.

    עם כל יום שעובר אני שונא את המדינה והצבא האלו יותר ויותר.
    לרדת מהארץ ולחיות בין

    אהבתי

  11. יאפס אין לך זכות לחיות בארץ שאתה לא מסוגל להשתתף במשימה שלהגן עליה. ימפונק… אגואיסט סוציומט

    אהבתי

    1. אמא שלך סוציומטית בשביל זה אבא שלך רצה אותה כדי לעשות סוציומט קטן.
      אני מגן על הארץ – מפני פאשיסטים כמוך ולכן יש לי זכות יותר גדולה משלך לחיות כאן.

      אהבתי

    2. הכניסו מילים חדשות למילון בלי שידעתי? יש סוציופט, סציומט זו מילה שרק בשר תותחים שכמוך, שמנסה להיות יותר משואב מים מזויין, יכול להמציא. אל תשמש בשפה ברמה שאין לך מספיק שכל בשביל להבין אותה. שמעת על בריחת מוחות? כנראה ששלך ברח מזמן.
      וד"א, ה"הגנה" שרוב המושמטים מסוגלים לספק היא שוות ערך ליכולת שלך להישתמש בשפה באופן אינטיליגנטי, חתיכת אפס מעורר רחמים.

      מי ייתן והמושמטים יראו לכל ה"פטריוטים" מה הערכים שלהם שווים (וכן, אני יודע שזו הודעה שמראה על פילוג, אבל אני רק מושפע מכך שהחברה מחלקת באופן עלוב את האזרחים שלה, ואותי בכללם)

      אהבתי

      1. כן, מסתבר שהכניסו מילים חדשות.
        לפני שאתה "מביא אותה בירידות", תבדוק טוב את העובדות שלך, צ’חצ’ח.

        אהבתי

  12. וואלה אחי שיחקת אותה, סוף סוף מישהו מדבר לעניין ! מדינה מושחטת,
    בדיוק כמו שרשמת בכותרת : "למה שפשוט לא ירו למשתמטים כדור בראש".
    אז אין מה לעשות יש אנשים שבאמת מרמים את הצבא כי הם רוצים לעשות דברים אחרים בחיים והם לא רוצים ’לבזבז’ את הזמן, אבל מה אם אלו שבאמת חולים ולא יכולים לשרת? אה גם זה באשמתם לא?

    אני כרגע משרת" בצרות הבאתי לעצמי" בתור ג’ובניק הכי ג’ובניק שיש, ואני גאה בזה יותר מכל דבר, ולמה אני גאה בזה? כי לצבא המסריח הזה לא איכפת מכלום חוץ מהזין של עצמו.
    כשהייתי בן 16 הייתי מושפע והלכתי למבחן קב"א (מבחן של אוטיסטים) עשיתי אנטר אנטר אנטר, סתם בשביל הקטע,
    בגיל 18 הלכתי למבחנים של יחידת מחשבים מובחרת, עברתי את כל המבחנים בהצטיינות, בגיל 18 וחצי שלחו לי מכתב מסריח ואוטומטי "אנו מצטערים להודיעך כי הקב"א שלך נמוך מדי ולא תוכל להתקבל בלה בלה בלה"
    בסדר אז אני אוכל את הדייסה שבישלתי לעצמי כי הייתי מושפע, אבל למה לא לתת הזדמנות נוספת? מה לא ניסיתי, בסוף ויתרתי, והלכתי לנסות להיות בגולני, וגם שם, לא קיבלו אותי מסיבות בר

    אהבתי

    1. המשך >
      בקיצור אז אחרי שניסיתי להתקבל לגולני ולא הצלחתי מסיבות בריאותיות, הם אמרו לי לנסות להכנס לכושר (עכשיו כבר התגייסתי), נכנסתי לכושר במשך חודשיים !
      עשיתי ריצות 4 פעמים בשבוע, ואימוני פיתוח גוף.
      אחרי חודשיים שוב הגשתי טופס 55 (טופס העברה), חיכיתי חודש, כדי לשמוע , לא !
      בסוף תקעו אותי בחיל החימוש בתור מוסכניק ! (שאני בכלל איש מחשבים מילדות), סבלתי שם כמו שלא סבלתי בחיים, ולמישהו היה איכפת? לא… כל דבר שניסיתי לעשות היה לוקח ימים על גבי ימים (שבנתיים אני סובל).
      אחרי חודשיים שהייתי מוסכניק מסריח, החלטתי לדפוק את המערכת מא’ עד ת’
      הייתי גר במרפאות, בחר"פ וכל מקום שצריך.
      היום אני גאה לומר שיש לי פטור משמנים, דלקים, אפר, אבק, ריחות חזקים, דשא, שמש, ופטור מנסיעות הכל מזויף.
      היום אני עושה שירות צבאי שיותר קל מבית ספר יסודי, 5 – 9 יומיות.
      ולא רק זה, אני בנוסף מדרבן אנשים לא להתגייס, ומלמד אותם איך לדפוק את המערכת, איך להוציא פטורים, ואלו שרוצים גם איך לצאת מהצבא לגמרי.
      ממשלה מושחטת וחסרת כל תועלת.
      נשיא – אנס, ראש ממשלה מסתובב עם עבריינים ומושחט, שר אוצר גנב, חברי

      אהבתי

  13. אני אחד מהמושמטים משירות מילואים לאחר ששירתי שלוש שנים סדיר חייל מצטיין ושרתי במילואים החליטו לחסל אותי עד הסוף אז האמירות האלה של מופז על שלילת רשיונות של מה שהוא מקנה משתמטים הינה פגיעה בפרנסה של אנשים כנראה האמירות האלה באות
    ממניעים פוליטיים פרופר הוא בא בעצם להגיד לציבור אני המציל הלאומי…….והמבין יבין ….רק מילה למופז כבוד השר מי שפוגע בפרנסה שיצפה פגיעה ……

    אהבתי

  14. חברה אחת מורכבת מהמון אנשים, וגם אנשים שלא עושים צבא מסיבות מוצדקות כאלו ואחרות, צריכים לתרום כפי יכולתם , באופן שכן מתאים להם . אבל לפתח קריירה בשנים האלו במקום, זה פשוט סוציומטי . ואנשים כאלו לא צריכים לתהות מדוע מכנים אותם משתמטים.
    חוץ מזה לדעתי , תרומה חברתית- סוציאלית אנינה קשורה לעד כמה השלטון רמאי . זה קשור לתושבים. אם לא נעזור אחד לשני אף אחד לא יעשה את זה עבורינו . וזו לא התחסדות, זו האמת המצערת.

    אהבתי

    1. תראי. אני לא סוציומט, לא רימיתי אף אחד ולא ויתרתי מרצון על הצבא כדי לפתח קריירה, דבר שממילא לא היה לו סיכוי אז למי שלא היה בצבא (נכון שמיד לאחר שהצבא השמיט אותי – עשיתי משהו לבניית עצמי, במקום לשבת בבית). אבל העובדה היא שכל פעם שגל כזה של התקפה על לא-משרתים קורה (הגל האחרון הוא החמור בעוצמתו וניסיתי לחשוב מה המקורות האמיתיים שלו) גם אני ואנשים כמוני מרגישים מאויימים, ואת לא תגידי לי שזאת "סתם הרגשה".
      וכל מה שכתבת בחלק השני – מזדהה איתך ב200%, אבל נראה לך שגלי שנאה כאלה לקבוצות אנשים – זאת הדרך הנכונה? כך אנשים "עוזרים אחד לשני?" כך אנשים בונים את החברה? סלחי לי – חרא על חברה כזאת.

      אהבתי

  15. אתה צודק במאה אחוז בכל דברייך. אני בכלל נגד הגיוס החובה המדינה צריכה להעניק תנאים הרבה יותר טובים למשרתים בצבא ומי שירצה ישרת למה אני צריכה לשרת בצבא נגד רצוני ולהרוג אנשים חפים מפשע נגד רצוני זה בדיוק כמו בשואה החיילים הגרמניים היו חייבים לשרת בצא והיו חייבים לשרת לפקודות ולהרוג יהודים. אז למה במדינת ישראל אני חייבת לבזבז שנתיים מהחיים שלי? למה חיילים צריכים למות? בשביל מה? בשביל שחברי הכנסת היקרה שלנו ימשיכו לנפח את חשבונות הבנק שלהם? בשביל שהם ימשיכו לגנוב את הכסף שלנו?
    אני לא רוצה שרות לאומי או כל אלטרנטיבה אחרת אני רוצה להתחיל ללמוד באוניברסיטה בלי לברוח מהארץ או להמציא לעצמי מחלות נפשיות ובריאותיות.

    אהבתי

    1. מירי אם כול הכבוד בנות לא חייבות ללכת לשירות קרבי אבל נגיד ש..

      אנחנו לא חייבים בשוויץ ביום שלא יהיה חיילים לגייס לקרבי יזיינו אותנו עד העצם וישמידו אותנו במלחמת לבנון האחרונה ראו שיש לנו חולשות למה את חושבת שארצות הברית תומכת בנו? בגלל דאגה? ממש לא! אנחנו עצם בגרון בתוך הערבים הם דואגים לנו רק בשביל שבמידה והעולם הערבי ירצה להתאחד(ומבחינה גאוגרפית אנחנו באמת באמצע כול העולם הערבי מי שלא יודע שיפתח מפה) אנחנו ניהיה פה כדי למנוע את זה עד עכשיו זה הלך מצוין.
      בקיצר עזבי אותך מפוליטיקאים כול מי שהולך לקרבי יודע את זה כמה זיין שהוא מקבל ולא משנה איפה הוא משרת(בעיקר מי שעושה את העבודה השחורה- הגדודים) בלי האנשים האלה ממזמן המון ערבי היה נכנס לפה ושוחט אותנו כמו כבשים

      ועד שיום זה יגיע אני מאוד מקוה שהתופעה של לדפוק את המדינה ולא להתגייס לא תיהיה קיימת

      אהבתי

      1. בסדר אתה גם צודק מישו כן צריך להגן על המדינה שלנו בגלל זה אני טוענת שלפחות הצבא יעניק תנאים טובים למתגייסים וחייל ירגיש שהוא משרת בכבוד את המדינה שלו ולא ירגיש שדופקים אותו מכל הכיוונים. מה שקורה בארץ זה לא צבא זה בלאגן אחד גדול אם לפחות היה צבא כמו שצריך הרי הכל שמה שחיטות אחת גדולה כל אחד עושה מה שבראש שלו בלי לחשוב דקה אחת בחוק.

        אהבתי

  16. אתה כל כך טועה שזה פשוט מפחיד!
    יש לך מושג כמה אנשים אני ראיתי שלא בא להם לעשות צבא אז הם משתמטים ונוסעים להוואי? למה שאני יעשה צבא ולמרות שאני לא חייבת כי אמא שלי חולה מאוד ואני בוחרת כן לשלם את החוב שלי לחברה! וכן אני גם ישלם מיסים כל החיים שלי ויסבול מכל החרא שיש במדינה וישנם אנשים שיחיו על חשבני! אבל איזה בררה יש לי? אני חושבת שכל מי שיצא למסע לפולין מבין טוב מאוד שאין הרבה בררה…. וכן לפחות 20 אחוז מהמשתמטים עושים זאת משום שזה דרך קלה יותר! וצריך לשים סוף לבזיון הזה! כי תאמין לי שאם לא היה כל כך חשוב שיהיה לנו צבא גם אני בכיף לא הייתי עושה!

    אהבתי

  17. כל הכבוד לך על הפורום. חזק ואמץ. לצערי, באמת נמצאים במדינה הזו הרבה אנשים שנפלו בין הכיסאות ובו בזמן יש גם כאלה שסתם משתמטים. אין ספק שצריך לשים סוף לשני המקרים. אם למישהו יש רעיון טוב, תשלחו למופז ולשאר החכ"ים חסרי התועלת. דרך אגב, אני לא עשיתי צבא אך התכוונתי לעשות ואני מגדיר עצמי כמי שנפל בין הכיסאות בגלל מערכת בירוקרטית, מסורבלת ולצערי – פשוט טיפשה. אולי צריך להפריט את צה"ל כדי שינוהל ע"י אנשי עסקים בעלי מושג.
    תמשיך לענות בראש מורם לכל חממומי המוח שתוקפים. אתה חזק מהם שהרי ברור שאתה חכם מהם…

    אהבתי

    1. תודה. (אני לא פורום, אני בלוג).
      הפתרון שלי נראה הוא בכיוון צבא מקצועי, עם משכורת, שתגרום לכך שינהלו אותו כמו מקום עבודה שגם תהיה מוטיבציה לעבוד בו, ומי שלא אז לא. להפריט – אני לא יודע, מחר גאיידמק יקנה את הצבא או משהו (מספיק שעוד רגע הוא קונה את המדינה…)

      אהבתי

      1. בקשר לקישור ששלחת… המשלחת שלי לא עשתה שום דבר! עמדנו בזמנים וכיבדנו את המקום… תבין אני לא באה להטיף לך… ואני לא אומרת שאני טובה יותר… אבל אני בטוחה שאם הייתי נוסע איתי לפולין ועומד באדמה הזאת שמגואלת בדם גם אתה היית חושב כמוני… אתה חושב שקל לי לעזוב את הבית ולהתגייס? אני יחסית מפונקת ואני יסבול מאוד בצבא וכל אחד צריך לשלם מחיר בשביל לגור פה! אין לך מושג כמה שונאים אותך ואותי ואת כל היהודים בכל העולם! שההיינו בפולין באיזשהו מקום לא הסכימו להגיש לנו אוכל ולא עשינו בלאגן ולא כלום.. פשוט כי דיברנו בינינו עברית…. אין לך מושג איזה השפלה זו! זה נכון שהמדינה לא משהו ושהמשלה חרא… קל להגיד כמה חרא אבל תראה מדינות אחרות.. אתה חושב שבכל מקום יותר טוב? תראה ברוסיה או בפיליפינים וזו סתם דוגמא ובהמון מקומות המציאות לא משהו.
        אבל אני חושבת שהשינוי מתחיל בכל אחד מאיתנו ואני יודעת שאם אני יהיה בסדר אז עשיתי משהו טוב בעולם הזה וככה אני יחנך את הילדים שלי ואולי גם אנשים שיראו אותי ישנו את דעתם!

        אהבתי

      2. המשך…
        ואני רוצה שיהיה לנו מדינה מאוחדת וחזקה אבל דברים כאלה לוקחים זמן ואני חושבת שמה שאתה עושה גורם לפילוג כי צריך להנהיג שינוי לא משהו נגד… למה שלא תתמוך בשירות לאומי? שזה יהיה תחליף לצבא ככה אנשים יוכלו לעשות משהו שיותר מתאים להם ועדיין לתרום! תמיד קל להגיד שהכל חרא!! אבל כשאתה מוצא פתרון ומשפר את הדברים רק אז אתה באמת יכול להוביל רפורמה תחשוב על זה…. אולי אתה טועה בדרך שבא אתה פועל……

        אהבתי

      3. אז אתה מגן על המשתמטים, אבל ההערה האחרונה די מסריחה מסלבינופוביה… אולי לא רק המערכת צריכה שעירים לעזאזל, כנראה שגם אתה… הלוואי שגאידמק יקנה את המדינה.

        אהבתי

      4. שוהדא סלבינופוביה? לא מצאתי בגוגל.
        אולי אתה מתכוון פחד מסלביים? אני מפחד שגאיידמק יקנה את המדינה, אז אני שונא רוסים. וואלה! ואתה מוכן שנמרודי יקנה את המדינה?

        אהבתי

  18. אבל למה שה"מפורסמים" וה"ספורטאים" וכל שאר יפי הנפש לא ישרתו למרות שמסדרים להם תשירות הכי קל שיכול להיות כדי שהקריירה שלהם לא תיפגע… ועוד כל המעריצים הצעירים רואים בכך לגיטיצמיה להשתמטות…
    ברור ש90% מאלה שיצאו מהצבא על 21 הם מתחזים, פלא שאת ה"עונש" יקבלו גם 10% המוצדקים…

    אהבתי

  19. אני לא אשרת בצבא הגירוש,צבא שמגרש יהודים מאדמתם לא יכול להיות צבא העם.

    אהבתי

  20. אני השתחררתי מהצבא בעקבות פרופיל 21 נפשי. לא שיקרתי, לא הערמתי- באמת בעיה רפואית. במהלך החודש האחרון הנושא צבר כל כך הרבה תאוצה שהתחלתי לפחד לחיות כאן. גם ככה החיים שלי די הרוסים עכשיו אבל..
    בכל אופן חיכיתי למישהו שידבר גם על הצד השני של ה"השתמטות" ועל זה רציתי להגיד לך תודה. הבלוג שלך מהווה מעט נחמה בים הפחד הזה שאני חיה בו לאחרונה.

    אהבתי

  21. זה נורא מגעיל אותי. הגאווה הזו בלא לשרת בצבא. תראה לי נכה אחד,או בנאדם שבאמת היתה לו בעיה והצבא אכן "השמיט" אותו, שמתרברב בכך שהוא לא התגייס. כמוך וכמו שאר חבריך המשתמטים.

    מעבר לזה, אני חושבת שמגיע לכם. מגיעה לכם כל ההתלהמות הזו שיש לאחרונה והכעס שיש כלפי המשתמטים מהציבור. ולא, אין לי קנאה, אני מאותם אלו שהצבא העניק להם קב"א גבוה ואימץ אותם לתפקידים טובים מאוד,אני מאותם אלו שהסתדרו בצבא, מאותם אלו שמעריכים ואלו שהצבא נתן להם המון. ובמידה והיתי רוצה כ"כ להשתחרר על 21- אין משהו שהיה מונע ממני את זה מבחינת היכולת. כי להשתחרר על 21 זה קל. כ"כ קל, שהמון עושים את זה היום. כי למה להם לשרת ולתרום מעצמם, אם הם יכולים לעבוד, וללמוד, והרי למה להתחיל את החיים בגיל 21 אם אפשר להתחיל אותם בגיל 18.
    אבל כן, מרגיז החוסר אכפתיות הזה, והשנאה למדינה שאתה חי בה, והרי מה כל כך גרוע בלתרום ? תראה לי משתמט אחד שמכפה על כך בהתנדבות כלשהי אחרת, כמו מד"א, כמו עמותה כלשהי. זה לא קיים.

    אהבתי

    1. אז נכון, לא כ"כ נעים לקום מוקדם בבוקר, ואי אפשר באמת להתפטר, ואתה לא בוחר את ה’’בוס’’ שלך שהוא המפקד, ויש כ"כ הרבה דברים לא הגיוניים במערכת הצבאית – אבל אנחנו, אותם אלו שלובשים מדים, באוטובוסים ברכבות, אנחנו מתמודדים. אנחנו מנסים. אנחנו לא אומרים לא לטובת הנוחיות שלנו ולטובת החיים הטובים. בסופו של דבר, זה שלא נשאר במערכת הצבאית זה אותו אחד שהוא חלק מחוליה חלשה במדינה הזו, אחד שלא יודע להתמודד ולא יודע להסתגל למה שהחיים נותנים לו. ולכן, אם וכאשר ארצה לקבל עובדים, אפסול מייד את אלו שלא שירתו את המדינה שלהם ואני מבינה את אלו שמעוניינים בעובדים ששירתו שירות מלא.
      כי אלו שלא – יקוטלגו אצלי מיידית כסוג ב’ לכל דבר.
      לצאת בהצהרות של "לא אשרת את המדינה המושחטת הזו!!" – זה תירוץ לכל דבר לדעתי. פשוט לא נוח לך לשרת. זה לא שבאמת יש לך עקרונות.

      אהבתי

      1. (זו היתה התגובה שלי.)

        ולסיום –

        יש לי הערכה מסוימת קטנטנה לאותם אלו שלאחר שירות של שנה החליטו שהמערכת הצבאית לא בשבילם, הם לפחות ניסו. לא כולנו עשויים מאותו חומר. אך הדבר הכי משעשע הוא, שחלק לא מבוטל מהמשתמטים, הם אלו שמעולם אפילו לא התגייסו, מעולם אפילו לא ניסו, אין להם מושג מה זה בעצם צה"ל. ועל כך אני וכל שאר הציבור שתרם כמה שנים מחייו, מגנים אותם.

        אהבתי

      2. ולסיכום – אנסה להגיד לך, אולי אולי זה יחדור למוחך –
        הצבא זה מקום עבודה. לא יותר, לא פחות. אין הבדל ערכי בין חיילים, ירקנים, מכבי אש, שוטרים, ושינניות – כל אחד מבצע איזה כורח, וכל אחד הוא יצרן לחברה. גם זמרים, גם ציירים, וגם משוררים (עם פרופיל 21!) (שבטח שמה שהם מייצרים, עדיף אלפי מונים על הזבל המדכא שאת "מייצרת"). הכורח של הצבא הוא אכן קצת יוצא דופן, אבל הצבא לא מותאם לכל אחד, לא כל אחד מוציא את המיטב שלו בצבא. את ושכמותך (לצערי יש כל כך הרבה שיבוטים שלכם) מוכנים להפסיד אנשים רק משום שהם לא כמוכם,

        אהבתי

      3. רק משום שהגוף שלהם לא אוהב את המדינה/הארץ/פיסת העולם הזאת בדרך שאתם אוהבים.
        על הנזק שגרמתם לא רק לאנשים השונים מכם, בכך שהבאתם להפסדתם, אלא גם למדינה, לא יסולח לכם. אתם שותפים בהפיכת המדינה למקום המגעיל שהיא. אם אני "שונא את המדינה" – זה הרבה הודות לכם (הפרחים לצה"ל, חה חה חה!)
        הצבא בישראל הוא מקום עבודה שהפך לכת – כת פוליטית, שרוצה לצבוע בצבעים שלה את כל המדינה.
        צאו לנו מהחיים, ותנו לאנשים השונים מכם לתרום גם את הצבע שלהם לארץ הזאת. ותראי (אם עיניך יהיו מסוגלות להיפקח אי פעם), אולי הארץ תהיה אז יותר יפה, יותר מעניינת.

        אהבתי

      4. (המשך מקודם): בגרמנית, אגב, ביטויים כמו "אותו אחד שהוא חלק מחוליה חלשה במדינה הזו" נשמעים יותר טוב, וגם ביוונית ספרטנית, אני מניח. אני לא רוצה פה מדינה ספרטנית – אני רוצה מדינה הומניסטית (יודעת מה זה? כי כל הגישה שלך היא אנטי הדבר הזה) ואעשה כל שביכולתי כדי להפריע למדינה הספרטנית שלך.
        וכשאת כותבת על התמודדויות וכל הבלה בלה הזה, אז אני יכול להביא לך הרבה התמודדויות שאת לא תעמדי בהן יום אחד, ואני מכיר אנשים שלא בצבא – שעוברים אותן. למשל התמודדות של פגועי נפש שנאבקים כל יום לשקם את החיים שלהם – מכירה? התמודדות של אנשים להתקיים ולקיים את העסק הקטן שלהם בלא שום תמיכה ובלי שום מאפיות שיש בצבא – מכירה? תיארתי לעצמי שלא, כי את ילדה טובה של אבא צבא ואמא המערכת (הלוואי והיינו יתומים!) וכנראה כך תישארי כל חייך – תמצאי לך קצין למופת, תגדלי שלושה ילדים וכלב, תגורו ביישוב קהילתי שמקבל רק "אריים". אני שונא אותכם – כי האדם הוא יותר מזה. יותר מהמודל שאתם מציעים.

        אהבתי

      5. ובוודאי ובוודאי שאת גם לא מסוגלת להבין את המושמטים שנלחמים פה יום יום מול מדינה וחברה שמתוכנתת נגדם – שיצרה אותם בשביל להיות לה לקורבנות (תקראי על זה במקומות אחרים בבלוג שלי), בשם אותה תפיסה ספרטנית של "חזקים וחלשים" שאת שטופה בה. אם תצטרכי יום אחד להתמודד את ההתמודדות שלהם – אני לא בטוח שתשרדי. גם אנשים שנפלו בין הכסאות, כמו כמה מגיבים פה שהעידו על עצמם, את לא סופרת – כי את הרי מושלמת. כלומר את חושבת שאת מושלמת – את בסך הכל מחוברת לעטינים של הכת-המאפיה ששמה הצבא, שמנסה לקבוע בעלות על נשמתם ועל אורחות חייהם של כל אלה שחיים בארץ הזאת. בלי החיבור לעטינים האלה ולמנטרות שהם מיניקים אותך – את סתם א פ ס. אני, שהתמודדתי שנים וצעדתי בנעלי למרות כל הנסיונות היומיומיים של המערכת שלך לרצוח את האופי שלי, מרגיש חזק ממך, אני בז לך ולכל הקצינים שלך, שחושבים שמשום שהם מחזיקים רובה או דרגות – הם אלוהים, הם אמת המוסר, הם קנה המידה לכל.

        אהבתי

      6. "ובוודאי ובוודאי שאת גם לא מסוגלת להבין את המושמטים שנלחמים פה יום יום מול מדינה וחברה שמתוכנתת נגדם " – מן הסתם שתלחמו, בוודאי שאני מבינה- הרי אתם יצרתם את זה לעצמכם. אם לא הייתם כל כך אנטי ונגד, מצבכם היה אחרת. ולא היה לכם את החשש הזה והאי נוחות להסביר למעסיק הפוטנציאלי למה לעזאזל לא עשיתם צבא. ושוב, אני לא מותחת את הביקורת שלי כנגד אותם אנשים שהשתחררו עקב בעיות נפשיות, שנגרמו באמת ובתמים מהמסגרת הצבאית כי כמו שאמרתי לא כולנו בנויים מאותו חומר וחלק מאיתנו חלשים יותר חלשים פחות. למה שאנסה להבין אנשים שלא היה להם חשק להתגייס והיו שלמים עם זה לגמרי, ורק עכשיו לאור המצב לאחרונה נפקחו להם העניים? למה שיהיה אכפת לי מאלו שנופשים להם בזמן שילדים בגילם מתים ? אתם הבאתם את זה על עצמכם, וברור שלא יהיה לכם נוח, ומי שהיה אפאטי מספיק בשביל לא לשאת בתוצאות אחרכך – שישלם.

        אהבתי

      7. (מי זה ה"אתם" הזה שאת מדברת עליו?
        אני לא נבחרתי ע"י שום פרלמנט של מושמטים לייצג את המושמטים הרצוניים והלא רצוניים, אבל את יודעת מה, נענה לך בלשון שלך:)
        לא אנחנו יצרנו! הכניסו אותנו למצב הזה! תקלטי! לא כל אחד מאלה שאת מתייחסת אליהם היה אנטי ונגד – מישהו גרם שגם אלה שלא היו (כמוני למשל) – יעברו לעמדה כזאת – כי אין עם מי לדבר, כי מכלילים עלינו (כמו שאת עושה גם עכשיו), ובניגוד למה שאת אומרת, החברה מכלילה גם את אלה שיש להם בעיות נפשיות או פסיכולוגיות באותה קטגוריה עם אלה ש"נופשים להם", נגיד לרגע שיש כאלה.

        אהבתי

      8. ומרגיז שאת מצפה שלכל אחד יהיה חשק להתגייס – או.קיי, נראה שאת אהבת את זה והלכת עם הרבה חשק (או שהחשק בא לך במהלך השירות) – לא כל אחד אוהב את הצבא ולא כתוב בשום מקום שמישהו חייב לאהוב את הצבא – אבל חלק מהמושמטים נבחרו לסימון כקורבן בידי אנשי צבא מטומטמים שבאו איתם חשבון על זה שלא אהבו את הצבא. את קולטת מה אני מספר לך על טמטום צבאי? או שבצבא שלך כולם חכמים וכולם עם ראש על הכתפיים – אם כך זה נראה לך מצבך המנטלי חמור ממה שחשבתי (הטמטום הצבאי נמצא גם בך).
        בגדול – הצבא מחפש שעירים לעזאזל לסמן אותם, ואם היית קצת אדם ישר עם עצמך, היית מודה שזה לא הוגן, זה לא אנושי, זה לא תקין.
        שחקן ישראלי אחד אמר פעם "יש מניאק שיודע שהוא מניאק, ויש מניאק שלא יודע". אני יותר ויותר מקבל את הרושם שאת שייכת לקבוצה הראשונה.

        אהבתי

    2. חיילת קטנה שלי.
      קיבלת קב"א גבוה, הסתדרת בצבא, את מאלה שמעריכים אותם. יופי. מחיאות כפיים. רוצה גם השתחוות?
      לא כולם כמוך, ולא כולם האידיאל שלהם להיות כמוך, וזה לא צריך להיות האידיאל של כולם, ולך, מהעמדה שלך, יש הכי פחות זכות בעולם לשפוט את האחרים, כי שמעתי פתגם כזה שאומר ש"השבע לא יוכל לעולם להבין את הרעב" – את בדיוק ההמחשה של זה.
      ויותר מזה: את בדיוק המוצר המושלם שהמערכת שואפת לייצר – בעיני את רובוט צבאי, קונפורמיסטי, את בדיוק ’הדוגמה’ בובה בסרט ההוליוודי שצה"ל מפיק "החייל הטוב" ובשלה מבחינתי לעבוד בפראבדה של דובר צה"ל או גל"ץ או מה שזה לא יהיה.

      אהבתי

      1. אבל כנראה שאת חסרה איזה מימד אנושי, אני לא חושב שיש לך את היכולת לראות זוויות אחרות של המציאות, נקודות מבט אחרות, ואת זה אני קובע לפי ההכללה שאת עושה עלי (מאיפה את יודעת שאני משתמט? את מכירה אותי?) ועל מושמטים – על כלל המושמטים, ומעוד דברים בכתיבה שלך. בסך הכל את תלמידה טובה של המערכת, שמקיאה בדיוק את מה שלימדו אותך. שום דבר ממה שכתבת הוא לא תוצר של חשיבה עצמית שלך, והלוואי שיכולתי להגיד לך שכשתתבגרי אולי תחווי את החוויות של אחרים, תתפכחי, תתפתחי, את נראית מקרה אבוד. עכשיו אנסה להתגבר על הבחילה, ולהגיב על שאר החלקים של מה שכתבת.

        אהבתי

      2. ולמה בדיוק שמהעמדה שלי אין לי הזכות לשפוט ? כי הגעתי למקום טוב ? יקירי, אני הגעתי למקום טוב כי התגייסתי בגישה חיובית. אנשים כמוך, במחשבה השלילית שאתה נמצא בה, ברור וצפוי שיגיעו לאן שיגיעו בסופו של דבר, מכיוון שרק אתה בוחר את דרך החיים שלך וברגע שאתה רק הולך נגד עם הראש בקיר – אתה יוצר נזק רק לעצמך. זה נראה כאילו אתה נמצא בכאב ראש אחד גדול שרק אתה יצרת לעצמך. פתאום מתעוררים המוני משתמטים ומוצאים את עצמם בנקודה לא מאוד חיובית. אז כן, בניגוד אליך אני אעדיף להיות החיילת הטובה ולסיים את השירות שלי. אין לי צורך ללכת כנגד, בסופו של דבר אשתחרר. יכלת ללכת גם בדרך אחרת.

        ובנוסף, בדברים שכתבתי מיותר לציין שלא הכוונה היתה ספציפית לגביך,אין לי מושג מי אתה.

        אהבתי

      3. את יודעת שאת מדברת בדיוק כמו אחת מאיזה כת? ’חשיבה חיובית’/ ’חשיבה שלילית’. בחייך, החיים יותר מורכבים מהזבל הזה שאת מקיאה כאן. לאנשים יש ספקות, התלבטויות, אנשים רואים את החיים בכל מיני מורכבויות, ולא תמיד איך שמתכנתים את החיים ככה זה יוצא, אבל אצלך הכל בטוח לפי נוסחה, בדיוק כמו אלה ש"ראו את האור" בסיינטולוגיה, חזרה בתשובה, הודו וכו’. וכנראה שככה חושבים גם בצבא – עוד סיבה שצריך להפריד את הצבא מהחיים.
        יום אחד אולי תקבלי את המכה שלך, לא שאני מאחל לך. אבל אולי יצא מזה משהו טוב, לך אני מתכוון.

        אהבתי

    3. אז חוץ מזה שיש כאלה שלא הסתדרו בצבא כמוך (וצבא זה לא אמת מידה אנושית לכ-ל-ו-ם) ויש כאלה שמה שהצבא נתן להם זו טראומה שהם לא יצאו ממנה לעולם. ויש כאלה שהגנו על עצמם מן הטראומה הזאת. אני לא תמיד מצדיק את הדרכים שלהם, אבל אני מסוגל להבין אותם, והם מדברים אלי הרבה יותר ממה שאנשים כמוך, בהתנשאות ובבטחון הנחרץ והשחצני שלהם, מדברים אלי.
      אני אגב לא שונא את המדינה הזאת, למרות שיש לי, ולהרבה אחרים, סיבות טובות מאד לשנוא את המדינה על מה שהיא עשתה ולא רק לנו – מה שהיא עושה לחלשים, מה שהיא עושה לפלשתינים – תפקחי את העיניים (אם את מסוגלת, אם זה קיים בתכנות שלך). אני רק רוצה שהיא תהיה אחרת, ואני לא רוצה שרק הצבא יקבע איך היא תהיה – אנשים כמוך רק מסבירים לי גם למה.

      אהבתי

      1. אתה ממשיך וממשיך להכניס אותי בקטגוריית הילדה הטובה של הצבא וזה תקף לכל התאוריות והקישקושים הוורבליים לנוסח "תמצאי לך קצין" וכו’ וכו’. מה שאתה משקף בהם בסופו של דבר היא סוג של שנאה לאנשים כמוני שאין להם בושה לומר את דעתם כנגד אנשים כמוך, או לאותם אנשים כמוני שהצבא לא התאכזר אליהם כל כך כמו שהוא התאכזר כנראה אליך (אמנם? אני באמת לא יודעת.) אני לא מגיעה ממקום של התנשאות על אף שאתה שוב ושוב מכנה אותי כאפס ומיותר לציין שאני היא לא אותה פקידה שישנה כל היום ויש לה את המפקד הטוב ביותר בעולם,ההפך הוא הנכון, אבל מה שקורה במדינה הזו לאחרונה היא שרק בכי נשמע מכל מקום, בכי ובכי של אנשים ממורמרים שלא טוב להם ורק סובלים. שאלת את עצמך אי פעם למה זה קורה ?
        "מה שהיא עושה לחלשים, מה שהיא עושה לפלשתינים" – לפלשתינים ? אין לי רצון להכנס לוויכוח כזה בנוסף לקיים אבל אומר רק שאם לא היו אנשים בישראל שהיו מכנים את הפלשתינים כחלשים המצב היה אחרת. לא,הם לא חלשים, בשום מקום אחר בעולם לא היה נמשך מצב כזה של שנים שמיעוט מנסה בדם וציפורניים להאחז במה שלא שייך להם.
        רק ילד רע שחוטף עו

        אהבתי

      2. ..שחוטף עונש על מעשיו לא חוזר עליהם שוב. ולכן המצב נראה ככה.

        אהבתי

      3. מה גם, שלפי מה שאתה כותב ניתן להבין שיש לך איזה שהוא כעס כלפי החיילים עצמם ששותפים כביכול לאותה כת. ואולי אני קוראת אותך אחרת, אבל מכלול כזה יכול להעיד רק על דבר אחד – אני אתן לך דוגמא, אפילו שהיא מנותקת מהעניין- תאר לך אדם שנמצא במקום גבוה וטוב בחייו, וכמחווה לכל העושר שיש לו הוא מעוניין לתרום, יקום אלמוני וירצח אותו, כי במשך שנים הוא אכל את עצמו מתסכול, אולי לך פשוט קשה לראות אנשים שכן מסתדרים, הרי שום דבר לא מסביר את השנאה שיש לך לחיילים וקצינים, אתה אולי מתמודד עם דברים קשים באזרחות אבל בסופו של דבר אתה לא הצלחת אפילו להתמודד עם מסגרת צבאית שהיא בעצם לא כזו מורכבת לפי מה שאמרת פה, ולכן אין לך במה להתרברב בעצם.

        אז אם לא עשית צבא- תבורך, צה"ל לא היה צריך אותך כנראה. אבל אל תתבכיין על כך שאתה צריך להלחם במדינה כי אתה לא מקבל את כל הזכויות שלך בגלל זה – אולי זה השיעור הטוב ביותר שצה"ל יכל לתת לך : לא נתת מעצמך ? לא תקבל.
        ושיהיה לך לילה טוב.

        אהבתי

      4. מורכבת וקשה אלה לא חייבים להיות דברים זהים. אולי המלה היותר קשה היא שרירותית ומלאת טמטום שיש אנשים שלא יעזור, הם נרמסים ממנו. עם זה את מסכימה? (ואם הסתגלת למסגרת כזאת – לא בטוח שזה אומר משהו טוב עליך כאדם!)
        ולא נתווכח איתך מה יותר קשה – התמודדות כמו שלי באזרחות או התמודדות כמו שלך. אני מאמין ששלי, ואני חושב שהפרש הגיל בינינו גם נותן לי פרספקטיבה לקבוע את זה, אבל תאמיני בשלך, הו תמימות קדושה.
        הקביעות שלך בנוסח "לא נתת – לא תקבל" הן דמגוגיות, פרימיטיביות, שטחיות וכנראה שאת מצביעה ביבי. שתהיי בריאה.
        יש לך עוד הרבה מה ללמוד בחיים ואני מאחל לך שיום אחד ייפתח לך הראש. שלום.

        אהבתי

      5. עוד דבר אחד – אני לא ’מתבכיין’ אני תובע את הזכויות המגיעות לי כאזרח וזה שאלה שאת מגינה עליהם החליטו לשחק בנו, להעניש אותנו ולהתנקם בנו בשם דוֹגמה אידיאולוגית-"חינוכית" של מפלגת הצבא, וכל מיני אינטרסים פוליטיים (שאת בטח לא בקיאה בהם) וגם, ובעיקר, תיסכולים אישיים של קצינים – לא מבטל את הזכויות שלי שהן טבעיות – ואל תצפו שאהיה מוכן כמו שאמרת "לתת מעצמי" יותר אם כך נוהגים בי.

        אם מישהו היה אונס אותך כעונש על זה שאת לא אוהבת אותו מספיק – זה לא היה גורם שתאהבי אותו יותר. ותחשבי על זה (אם פקודות צה"ל מתירות).
        לילה טוב.

        אהבתי

      6. כן,כי זה מה שאתה משדר, ללכת עם הראש בקיר לא נדמה לי כמשהו אחר חוץ מילד רע שהחברה החליטה להתנכל לו בתגובה למעשיו. וזה כבר חוסר בגרות – לא לראות את ההשלכות למעשים שלך. דוקא ההמחשה של המאניאק ולא מאניאק מתאימה לך – אתה כביכול דפקת את המערכת וזה ממש לא מזיז לך.
        ואני דוקא ראיתי גם את הצד שלך בעבר בכמה נק’ בחיי.
        אתה צודק לגמרי בטענה שלך שאם גבר היה אונס אותי רק כי אני לא אוהבת אותו זה באמת לא היה הוגן – אבל זה לא רלוונטי שכן בסך הכל לא כפו עליך אהבה כלפי צה"ל אלא ביקשו בסך הכל שתתן קצת מחייך בשביל המדינה שלך. מעניין אותי אם היית חייל אי פעם בחייך או שגם אתה החלטת שהמערכת הצבאית לא מעניינת אותך עוד לפני שהתגייסת בכלל.

        אהבתי

      7. מעניין, יש כבר אנשים בגילי שיש להם ילדים בגיל שלך.
        לו היית בת שלי אני חושב שהייתי מחנך אותך אחרת ממה שהוריך, שאני לא מכיר, חינכו אותך, ואחד הדברים שהייתי מחנך אותך זה לתת קצת כבוד לנסיון של אנשים שהם בגיל כפול מגילך.
        לא האמנתי שיום אחד יבוא ואני אדבר כמו אבא מרובע כזה, אבל ’ידיעת הכל’ שלך מצריכה אותי להגיד לך את זה. כי את חושבת שאת יודעת הכל – את לא יודעת הכל. על החיים, על אנשים ובכלל.
        אני לא הבאתי את כל סיפור החיים שלי ואולי זה קצת לא פיר, כי אני מביא אולי קצת בהקצנה את המסקנות שהגעתי אליהן במהלך השנים. לפני 20 שנה או יותר, סביר שלא הייתי כותב ככה כמו שאני כותב, ואם הגעתי למסקנות האלה במשך עשרות השנים יותר ממך שאני חי פה, אז תסיקי לבד שזה קצת יותר מ"מקרה של ילד רע שדפק את הראש בקיר" כי אם אני ילד רע – את תינוקת טיפשה.
        אגב תני לי לנחש – את מקיבוץ.

        אהבתי

      8. לא אני לא מקיבוץ אני מעיר במרכז לכיוון הדרום. בן כמה אתה בכלל ? תסלח לי אבל מהתגובה הזו יש לי 2 מסקנות : האחת – השימוש החוזר בהקבלה לתינוקת, ילדונת וכו’ – לא גורם לך להראות משכיל במיוחד ולעמוד כנגד הדברים שאני אומרת – מזכיר כמו אדם שמתווכח עם מישהו ובתגובה לכל מה שהוא אומר לו הוא מוצא רק להגיד שוב ושוב : "ואתה קוף מכוער!". זה כל מה שיש לך להגיד ?
        השניה – אם אתה טוען שאתה יכול להיות אבא שלי ע"פ הגיל, ומנסה לדרוש את הזכויות שלך ע"ג בלוג בישראבלוג, אומר שיש לך יותר מדי זמן פנוי ואם בגילך לא הצלחת להסתדר מספיק מבחינת עבודה וחיים וכו’ אומר משהו לגביך שמחזק את הטענה שלי לגבי אלו שלא התמודדו אפילו בפני צה"ל, גרוע מאוד בשבילך שעד היום אתה צריך לדרוש את הזכויות שלך כאן ואתה לא מסודר מספיק בשביל לנסות להנות מהחיים. אז צר לי ומובן לי מאיפה כל הכעס הזה מגיע – מתסכול ותו לא.

        אהבתי

      9. מה לעשות שהגיל ניכר מהטון שלך, ואני בטוח שעוד שנים תדברי אחרת. לא יודע כמה אחרת (לא חושב שתשני הרבה את הכיוון המחשבתי שלך, אבל כל הטון יהיה אחר).
        וגם המסקנות שלך הן מסקנות של אדם שלא ראה הרבה, אבל יש לו קלישאות שהוא בטוח בהן (אני, בערך בגיל שלך, לא הייתי שונה בהרבה). למשל למה אני כותב בלוג – אולי הכתיבה הזאת היא התחביב שלי? אולי אני עושה את זה לא כי יש לי זמן אלא כי אני אוהב את זה? אולי אני רואה במה שאני עושה כאן שליחות? אגלה לך שממש אין לי זמן, יש דברים אחרים שאני חייב לעשות ואני דוחה ודוחה אותם.
        ועוד פעם צה"ל – אני את הזכויות לא דורש רק ’בשביל עצמי’ – אני פחות או יותר השלמתי עם מה אני אקבל ומה אני לא אקבל בחיי אלה (שהסתדרתי בהם, אחרי הכל, עד כה, יותר ממה שתכננו לי כוחות הרשע למיניהם), נכון שיש אנשים שאני מזדהה איתם והם אלה שלא שירתו, וכשאני רואה את הלינץ’ הלא הוגן והטיפש שנעשה בהם, אני עובר מחדש דברים שכבר עברתי, וחש צורך לחזק אותם, ולנסות את המעט שאני יכול, הטיפות שאני יכול לטפטף – כדי לפקוח את עיני החברה.

        אהבתי

      10. אני דוקא לא חושבת שהגיל ניכר מהטון שלי אחרת לא היית ממשיך להתווכח איתי לעניין ולא לאמץ לאבא שלי את רעיון הקונדומים.

        אבל בכל מקרה – לא הכוונה היתה בלמה אתה כותב בכלל בלוג,אתה מאבד 90% מהתוכן של מה שאני כותבת. אבל זה לא חשוב.
        מטון הדיבור שלך אפשר לחשוב שהצבא השאיר בך כזו טראומה שמקבילה באמת לאונס, אז אולי זו אני שחיה בסרט ורוד ולא רואה את האמת העצובה ?? לא ידוע לי סיפור חייך אבל אני בטוחה שברוב רובם אלו שאתה תומך בהם כל כך מדובר בסך הכל באוכלוסיה שאי אפשר לתאר אחרת כמשתמטים שאין להם חשק להתגייס. ואני הכרתי המון כאלו.

        אהבתי

      11. הקונדומים היו למגיב אחר (אלא אם כן Noam הוא שמך/ האני האחר שלך שיש לו בלוג) – שדיבר לא יפה, ואני לא נשאר חייב לאף אחד.
        רוב רובם או מיעוט מיעוטם אני לא יודע. אולי באמת לא את כולם אני מכיר, ויש כאלה שאין להם חשק להתגייס, בזה אני לא כופר (לא שהיעדר חשק הוא אשמה כבדה בפני עצמה, ושוב – צה"ל שחרר כחוק – והאשמה עליו), אבל עדיין למה שאני מכיר – נעשה עוול, ביחוד לאלה שיש להם איזה קייס נפשי או פסיכולוגי, ואפילו עוול אחד מצדיק את זה שאני אדבר, מה עוד שהחברה לא מבדילה, מדברת בהכללות על כולם ומאשימה גם את החולים בזה שהם חולים (ופגשתי גם תגובות כאלה!).

        אהבתי

      12. לגבי הקונדומים – אני יודעת שזה היה מיועד למישהו אחר וזה אפילו שיעשע אותי קצת.

        צה"ל שיחרר את אותם אנשים שאין להם חשק להתגייס משתי סיבות עיקריות : הראשונה היא שאותם משתמטים מזייפים סיבות רפואיות או נפשיות בדרך כלל שאין לצבא מה לעשות איתם יותר מדי, צה"ל לא יקח אחריות על חייל שיגייס אותו ויגרום לו נזקים כאלו ואחרים על אף שהחייל הצהיר שהוא סובל מבעיה כזו ואחרת. והשניה היא שבגדול אין לו רצון באנשים שאין להם חשק להתגייס, מהסיבה הפשוטה שבדרך כלל הם טראבל מייקרים לא קטנים,אבל בדרך כלל צה"ל לא משחרר חילים שלא רוצים להתגייס סתם כך.
        לא צריך להאשים חולים באמת בזה שהם לא התגייסו אבל זה רק מראה לך שהמצב כ"כ גרוע היום וכ"כ הרבה אנשים ממציאים לעצמם בעיות ומזייפים את כל ההיסטוריה שלהם בשביל לצאת מהצבא,עד שאפילו לאנשים באמת חולים כבר לא מאמינים.

        אהבתי

      13. אם זה באמת ככה – תחשבי למה פעם אנשים היו מוכנים לשרת יותר את המדינה, והיום כ"כ הרבה אנשים לא רוצים לשרת – האנשים נהיו גרועים יותר? אולי המדינה היא שנעשתה גרועה יותר ואין מוטיבציה להגן עליה – וטבעי שאלה שאחראים באמת להזבלתה של המדינה – הפוליטיקאים וגם חלק מבכירי הצבא שלך, ינסו להסיט את האש ולהפיל את האשמה על אלה שעצם קיומם – ההולך ומתבטא במספרים גדולים יותר – מהווה כתב האשמה עליהם ועל הנהגתם את המדינה.
        שמעת על הקוף ששבר את המראה?

        אהבתי

      14. אולי כי יש היום הרבה יותר מודעות לעניין. לעניין של אתה לא חייב להתגייס אם אתה לא כזה רוצה. יש דרך החוצה.
        אנשים פשוט לא מוכנים להשקיע מעצמם מספיק.

        זה כמו שתגיד שהילדים של היום התדרדרו והכל פחות תמים. זה הכל בגלל המודעות.

        אהבתי

      15. אה! זה בגלל שיש היום מודעות. וגם התקשורת אשמה, לא?
        צריך לעשות משהו שימחוק לאנשים את המוּדעוּּת. אחרת לאן נגיע?

        אהבתי

      16. ואת באמת ילדה שהחלב של בית הספר/התנועה ועכשיו גם הצבא לא יבש לה מהשפתיים, וכל שורה פסקנית ופשטנית שלך רק מוכיחה את זה.

        אהבתי

      17. אתה עומד על הזכויות שלך כאזרח,דבר לגיטימי אבל כנראה שאתה באמת לא רואה בעניים אם בחרת לעמוד עליהן בזמן שאתה ממשיך לגנות את צה"ל ולהיות גאה כ"כ שלא נטלת חלק ממנו. גם אמא שיש לה חמישה ילדים וארבעה מהם תמכו בה כל החיים ורק אחד התמרד והתנכל לה כל הזמן – בסופו של דבר היא תתנכל לו בלבד בחזרה, והצוואה שהיא תותיר לו תהיה בהתאם. אתה לא יכול לצפות שמדינה תתייחס אליך שווה בשווה אם ברגע שהיא היתה צריכה אותך הפנית לה עורף. לה או לצבא,אל תתפוס אותי בקטנות, תבין את הרעיון הכללי. בכל מה שאתה כותב אתה מתייחס רק אלי ספציפית, כילדה של המערכת וכו’ וכו’, ולא לטענות שיש כלפייך.אתה משרה רושם של הטיפוס האגואיסט, שרוצה הכל לעצמו ולא מבין למה החברה רודפת אותו אחרכך.
        אולי בסופו של דבר המחשבה שלי תמימה מדי לכאורה והרצון של הציבור להתנכל אליכם הוא פוליטי כלכלי ולא טהור בכלל, אולי ואולי ואולי גם זו הדרך שאתה מאמין בה כי כך נוח לך לחשוב, לטיפוס האגואיסט תמיד נוח לטעון שכולם לא בסדר ורק הוא היה כמו שצריך. אני והשאר בכל מקרה בחרנו לראות את הדברים כך בצורה התמימה, ועל פי העקרונות שלנו, שם רק אתם ה

        אהבתי

      18. רגע רגע, אני הטיפוס האגואיסט, או.קיי. נגיד ואת – הטיפוס האלטרואיסט? לא. גם את עובדת לפי האגו, את קיבלת תגמולים לאגו שלך מהחברה והבנת הטובה לאגו שלך היא לבנות את עצמך לפי איך שהחברה רוצה. כל אחד חושב על האגו שלו, ויש מי שצריך בשביל האגו שלו שילטפו אותו, גם זה שעושה קריירה צבאית שחושב על הבחורות שיאהבו אותו, על המשכורת הצבאית, על הדימוי החברתי שלו. זה קודם כל עניין של אגו. אין אדם בלי אגו. גם כל אלה שכותבים לי "אני פרייר שמשרת כדי שאתה וגו’" – מה שנפגע זה האגו שלהם. אז גם אני, יש לי את האגו שלי, רק שאותו לא תמיד ליטפו ולכן גם ראיתי את החיים מהצד האחר שלהם. ולך יש כנראה כל מיני סרטים בראש עלי, "הילד הרע שהתנכל לאמא שלו", אז בטח שזה לא אני, אבל בואי אני אספר לך סיפור אחר – נגיד שלאמא הזאת היה ילד "רע" – מה זאת אומרת רע? אמר את האמת על מה שהוא מרגיש, עשה צרות, נכון לא תמיד חשב על מה שהוא עושה לאחרים, ונגיד, היה לו אח – האח הזה ידע לשחק אותה, להסתיר את מה שהוא מרגיש, להתחנף וללקק, לצבוט מתחת לשולחן, לגנוב מהאחים שלו ולהעמיד פני מלאך. ובסוף הוא קיבל את הירו

        אהבתי

      19. שה, יותר ממה שקיבלו שאר האחים, שהיו לא ’טובים’ מדי ולא ’רעים’. עכשיו, איזה אח הוא יותר ישר? ומאיזה אח, באמת, צריך מאד לחשוש כאדם? מיהו המסוכן באמת? השלילי יותר, בפוטנציה?

        אהבתי

      20. ובדיוק בגלל זה אתה חי בסרט שתקבל את אותם הזכויות כמו כולם. אתה באמת חי בסרט שיתייחסו אליך שווה כשווה. בטוח בעצמך שעל אף שלא היית בסדר כביכול תקבל את אותו גמול בסופו של דבר. תתעורר ותבין איפה אתה חי.

        אהבתי

      21. לא, זאת את שחיה בסרט, אבל סרט בהפקה כבדה, עם תקציב שמן ושיטות שיווק מתוחכמות. מאטריקס דה-לוקס מייד אין ביג צה"ל הוליווד. אם אני חי בסרט, זה סרט סטודנטים, בהפקה דלת תקציב, אבל זה סרט יותר קרוב לאמת של החיים.

        אהבתי

      22. לא,לא לזה התכוונתי.

        אני בכיף יכולה לומר על עצמי שאני בנאדם אמיתי. אומרת את מה שחושבת, עושה מה שאוהבת, אבל בטקט. אבל לא עד כדי כך שהולכת עם הראש בקיר, כי אני שייכת לאותו סוג של אנשים שבסופו של דבר מסתכלים מלמעלה. בדיוק בגלל שאנחנו מאופקים מספיק בשביל לא לדפוק לעצמנו את החיים. אין לי רצון להשאר בקבע למרות שבתפקיד שלי מאוד מחפשים אנשי קבע, ויתרתי על קצונה בסופו של דבר, לא מעניינות אותי דרגות וכו’. הבעיה עם אנשים מהזן שלך היא שאתם כל כך בטוחים בעצמכם עד שאתם אפילו לא מודעים לכל הסלף דסטראקשן שאתם יוצרים. דוהרים דוהרים בחולות ויוצרים הרים של אבק ויוצאים מהמערבולת הזו רק מלוכלכים.

        אהבתי

      23. אמרו לך פעם שמי שלא עושה דברים – לא נופל?
        כבר עשית אותי איזה יאפי עם טרקטורון שעושה חול – למרות שלדהור בחולות זאת גם חוויה, אז זה אני לא.
        בסופו של דבר, השידרוג האנושי, כל קדמה שהאנושות הגיעה אליה, באה מאנשים שהלכו בצורה חריגה מהמוסכמות – ואת זה אכן עשיתי, ולפעמים אנשים כאלה גם נפלו. והעדר גם העניש אותם. מעטים זכו בזמן אמת להערכת הציבור והאנושות, הרבה זכו לה רק אחרי חייהם.

        אהבתי

      24. חהחה. (:

        אם אתה רוצה להיות השעיר לעזאזל שנופל בשם אחרים – בכיף.

        אני עדיין לא חושבת שזה יעזור כל כך. כי למיעוט חלש שיוצר סרט בהפקה של סטודנטים לפעמים מקשיבים, כי יש בדברים שלהם לפעמים קצת אמת, קצת אפשר להבין אוכלוסיות חלשות כאלה ואחרות. אבל הפעם המצב שונה כי אתם דורשים את מה שלא מגיע לכם. פשוט מאוד כך

        אז יכולים לתמוך בך צעירים כאלו ואחרים שאין להם חשק להתגייס מכל מני סיבות, יכולים להזדהות איתך גם פציפיסטיים, שונאי ישראל וכו’ וכו’. לא חסרים מי שיתמכו בך. אבל הם לא יעזרו לך חוץ מליצור איתך הד קטנטן. חלק גדול מהארץ כן עשה צבא, וכן יתמוך בלמגר את אותם משתמטים, אפילו אם זה רק בגלל שנוח להם יותר ככה. ואין שום דבר שתוכל לעשות. אם זה גורם לך להרגיש טוב יותר עם עצמך בזה שאתה מרגיש שאתה נלחם פה למען משהו – בכיף. להרגיש טוב עם עצמך זה נחמד לפעמים.

        אהבתי

      25. אין לך ממש סימפטיה לחלשים, אני רואה. כי לי יש, וזה כנראה ההבדל העקרוני ביננו. את מעדיפה להשתייך למשהו גדול וחזק ולאבד את הזהות העצמית שלך בו – אולי כי את מפחדת להיות חלשה.

        ותקראי אגב את הפוסט האחרון שקראתי (לינק למטה למטה) ואולי תשכילי ממנו משהו.
        אני דווקא חושב שיש לנו כוח יותר ממה שאת חושבת – מה עוד שהמדינה דואגת להמשיך לייצר אותנו. ("שונאי ישראל"..נו, חשפת לאיזה צד של המפה את שייכת, באמת טעיתי שייחסתי אותך לקיבוץ, הם עוד נזהרים לדבר ככה) אתם חושבים שאנחנו נהיה בקר נכנע שלכם שתגדלו במכלאות – אבל זה לא יהיה ככה. גדולים ושאננים מכם – נפלו כבר מול "נגיפים" יותר קטנים מהמושמטים שאתם יוצרים, במחשבה שתמיד תשלטו עלינו.

        אהבתי

      26. יש לי סמפטיה לחלשים,אבל אתם הם לא החלשים, אולי חלשי אופי ואנשים קטנים, אתם בסטטוס הזה מבחירה.
        עכשיו גם הסקת שבזה שהתגייסתי אני מפחדת להיות חלשה, נו ברור. אתה מאוד חכם אתה יודע?
        ולא התכוונתי למשהו מעבר לאנשים ששונאים את המדינה שלהם. לאו דוקא ל """שונאי ישראל""". תפסיק לחפש בשורות.
        אני אישית לא מחפשת את הרע לכם, לא עד כדי כך אכפת לי מכם מצידי תתגייסו או אל תתגייסו אני שלמה עם הבחירות שלי. מה גם שכשאקבל את תעודת השחרור שלי לא יהיו בי דאגות.
        בסופו של דבר מי שמכריע פה הם אותם המחוקקים שהעלו את הרעיון הזה וההתלהמות בכלל.

        אהבתי

      27. במקומות שאני באתי מהם, לפחות, היה צריך אופי לגמרי לא חלש כדי להתמודד עם הסטיגמות של החברה, אז אל תהיי בטוחה ש"חלשי אופי" זה אנחנו.

        אני מקוה שאם המחוקקים יחליטו רע יהיו גם כוחות שיבלמו אותם (כמו למשל בית המשפט, שבגלל שהוא בלם אותם בהצלחה בהרבה דברים, לא בכל הדברים, הם מנסים להחליש אותם). התפקיד של האזרח הוא לנסות לשנות דברים, ולא רק לחכות שכל מיני חזקים יכריעו בשבילו.

        אהבתי

  22. למה שאני יעשה צבא יסכן את חיי ובריאותי למען המדינה שבא אני חי ובעוד שיש אנשים במדינה הזאת שלא מוכנים לתרום מעצמם ולתת 3שנים למען מטרה מקודשת זאת והם מעדיפים לשחק את המשחק הזה של אנשים לא בריאים בנפשם [וכל זה גורם לעוגמת נפש לאלה שבאמת יש להם בעיות ] ובסופו של דבר יהנו מהזכויות שהמידינה מעניקה .הרי בסופו של דבר הם לא מוכנים לתרום למדינה .

    אהבתי

  23. רק הערה קטנה- בעלי בעיות כלכליות בבית הם לא בעלי קב"א נמוכה. נתונים סוציו-אקונומיים, למרות השמועות, לא נכללים בחישוב הקב"א של מלש"בים.

    אהבתי

      1. הקב"א היא עניין פשוט מאוד סה"כ, אצל בנים היא מורכבת משלושה ציונים- ציון השכלה, ציון המבחן הפסיכוטכני וציון הראיון. לבנות אין ראיון.
        במהלך הצו הראשון נשאלים המלש"בים הרבה שאלות שקשורות למצבם הסוציו-אקונומי, בעיקר לצורכי ת"ש, אבל אני מניחה שזו הסיבה שרבים חושבים שנתונים אלו נכנסים לקב"א.
        ברשת מופיעות הרבה שטויות ואי-הבנות, למשל בנוגע למהות הראיון האישי למשל, אבל אפשר לקרוא קצת בפרסום של <A target=_blank href="דו&quot Target=_BLANK class=msg>http://www.shavuz.co.il/recruit/article.asp?artid=695">דו&quot;ח מבקר המדינה ואפילו ב<A target=_blank href="ויקיפדיהhttp://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%99%D7%95%D7%A1_%D7%9C%D7%A6%D7%94%22%D7%9C">ויקיפדיה</A>. (ואם זה לא מספק, אני עוד מסתובבת פה קצת… ;-))
         

        אהבתי

  24. ולעניין- הבעיה היא שאתה לא יכול לדרוש רק מחלק מהאזרחים במדינה לשרת אותה בגיל 18 ולכל מי שלא מתאים לו לתת פטור. בגלל זה ההצעה של שרות לאומי לכולם היא הצעה מצויינת, ככה כולם יתרמו בצורה זו או אחרת לקהילה.

    הכעס על המשתמטים (כן, על אלה שרימו את מוסדות הצבא וקיבלו פטור בתואנות שוא) הוא הוגן וצודק, כמו שיש כעס על אנשים שמרמים את מס הכנסה.

    וזה קורה גם בתוך הצבא, כמו חיילת שגויסה במסלול של רקדנית מצטיינת אבל מקבלת פטור משמירות ומטבחים כי יש לה "פריצת דיסק"…

    אהבתי

    1. אבל מעניין שמעולם מעולם לא זכור לי גל כזה של התלהמות נגד אנשים שרימו את מס ההכנסה, ואני בטח חי פה לא פחות שנים ממך.
      ההתלהמות נגד אלה שלא עשו צבא (ואני לא שולל את הרעיון של שירות לאומי אבל אני לא בטוח שהוא עונה על כל דבר וצריך להיות מכל מיני סיבות רגישים ביישום שלו, ורגישות – לא בדיוק גרה בכל האטרף הזה שיש פה) היא חסרת פרופורציות והכל חלק ממשחק פוליטי שאני מנסה לפקוח את עיני האנשים לראות איך הם שותפים בו כמו עדר.

      אהבתי

      1. כי כאן מדובר בצבא שאמור להגן על המדינה שלך, שאתה חי בה. להגן עליה פיזית ולא להכניס לה כסף.
        ישראל היא לא מדינה ענייה אבל במקביל מס’ החיילים שנהרגו במלחמת לבנון השנייה הוא גדול,מדיי. ומדברים על מלחמה שתפרוץ בקרוב,שוב.
        מה גם,שאם כבר- להוציא פטור מהצבא קל בהרבה מלרמות את מס הכנסה (:

        אהבתי

      2. זה נכון, ואני חושבת שהשאלה פה לא צריכה לגלוש למטרת הצבא, דמות הצבא,הגנה על המולדת, מדיניות, ציונות לאומנות וכו’- אלא שאלת החובה האזרחית של כל אחד במדינה הזו. יש פה סקטורים שונים שכל אחד מסיבותיו (או סיבות המדינה, ווטאבר) לא משרת בצבא וחלק גם לא עובד (שוב, מכל מיני סיבות) אז צריך להיות די מובן מאליו שמדי פעם "יעלה לנו הסעיף". ו"לנו" לצורך העניין זה הסטודנטים שעשו צבא, עושים מילואים וגם עובדים תוך כדי. אני בטוחה שאתה יכול להבין למה זה מקומם.

        אהבתי

      3. גם אני מתקומם על הרבה דברים, למשל אם מדברים על סטודנטים – על הרעיונות המזוויעים של ועדת שוחט ועל ארגוני סטודנטים שנראה שהולכים לתת לזה יד, ואני מתקומם על הכנסת שבזמן האחרון כל שבוע מחוקקת או דנה בחוקים חשוכים שמתחרים אחד בשני בחושך שלהם, אני מתקומם על איך שמתנכלים לתושבים פלשתינים – המתנחלים וגם הצבא (אם שמעת על מה שהיה בדהרייה לא מזמן) ואיך שדופקים פה את הזקנים, החולים וניצולי השואה, בתוך סבך הדברים המקוממים לא אלה שלא עושים צבא נראים לי הסעיף המפריע באמת. אבל לפוליטיקאים והאחרים שיוצרים את המצב שבו צעירים ממני לא רק לא רוצים לשרת בצבא – אלא רוצים ועוזבים את המדינה בסיטונות – יש שעיר לעזאזל וכשהסעיף שלך ושל אנשים כמוך עולה על האנשים הלא נכונים – את משחקת לידיים של האינטרסנטים האלה שההתלהמות שלהם בכלל לא תמימה.

        אהבתי

      4. אני מסכימה איתך על דבר אחד, לא כל כותרת בעיתון או משפט של פוליטיקאי צריכה לעורר אוטומאטית את ההתקוממות שלנו. מה שנקרא לבחור את הקרבות שלנו, אבל בצורה מושכלת. אם ניקח את הלמשלים שלך, הרעיונות של ועדת שוחט לא כאלה מזוויעים אם מבינים את התמונה הכוללת (וקוראים את הדו"ח במלואו) וההתלהמות סביב מה שקרה בדהרייה לא העלה לכותרות את הבעייתיות האמיתית של מה שקרה שם, שהיא לא ההתנכלות לפלשיתינים אלא פאק רציני בפיקוח פיקודי ונפשי על מפקדי וחיילי צה"ל (במקרה העלת אירוע שאת פרטיו שמעתי ממישהו שאלו חבריו ומפקדו לצוות).ולעניינינו, לא הנתון המנופח של 25% משתמטים לכאורה הוא שמרגיז אותי. בקטע הזה אני מסכימה איתך לחלוטין שמי שצריך לבוא אליו בטענות זה אל מוסדות הצבא. מה שמקומם אותי הוא הניסיון של כל אותם אלה שלא בא להם לבזבז את זמנם על שרות צבאי (/שרות לאומי) לתרץ את זה ב"מדינה חרא" ו"צבא חרא".

        אהבתי

      5. אוהו, ועדת שוחט זה נושא לדיון נפרד שצריך לכתוב עליו פוסט שלם בפני עצמו. גם זה יבוא.
        ולגבי דהרייה – מה באמת הצד של המכר שלך? מה הפאק אם לא ההתנכלות לפלשתינים? והאם אין יותר מדי פאקים כאלה בצה"ל בזמן האחרון?
        וזה קצת יותר מ"צבא חרא" ו"מדינה חרא" – זה ניכור הולך וגובר בין אנשים לבין המדינה, לבין המנהיגים שמפריטים את המדינה לדעת. אנשים צעירים וביקורתיים מסתכלים על המדינה ורואים עד כמה ההשפעה של האדם הקטן על מה שקורה הולכת ונהיית קטנה, אנשים שואלים מה העתיד של כל זה (וגם אני יכול להגיד לך שאני לא ישן בלילות בגלל השאלה הזאת) ויותר צעירים מגיעים למסקנה המתבקשת לדאוג קודם כל לעתיד של עצמם, הרי הם ממילא לא יכולים לשנות כלום…

        אהבתי

      6. הבעיה בדהרייה היא לא התוצאה, אלא שכל ה"פעולה" הזו הייתה יוזמה פרטית ולא מאושרת של מ"מ מגלומן. תאר לך שזה היה נגמר בחטיפת חייל.

        זה שהרבה אנשים בוחרים לדאוג לתחת של עצמם במקום לנסות לעשות שינוי זה עצוב מאוד. כולם רוצים מדינה סוציאלית אבל לחיות חיים קפיטליסטים. שהמדינה תתן לי חינוך, ביטחון, בריאות, השכלה גבוהה וביטוח לאומי- אני בינתיים אדאג "לעתיד" שלי.

        מה שהמנהיגים שלנו עושים זה לדאוג לתחת של עצמם, שיהיה להם כסא לשבת עליו. מה שאתה אומר זה- זה מקומם מאוד, אבל בא נעשה את אותו דבר בדיוק!
        תסלח לי, אבל מי שמפריעים לו דברים צריך לפעול כדי לשנות אותם. וזה אומר להיכנס לתוך המערכת ולעשות מה שאתה יכול כדי להזיז דברים. ותמיד יש מה לעשות, מי שאומר שאין הוא תבוסתן או עצלן.

        אהבתי

  25. חפרת פה בשכל. 90% ממי שאני מכיר שיצא מהצבא הוא משתמט כי "לא בא לו על צבא". יודע מה? בוא נערוך מחקר בקרב אנשים שלא משרתים בצה"ל על פרופיל 21 נפשי [אני לא מדבר על רפואי, למרות שגם שם יש בעיה]. אני בטוח שאתה מאוד תופתע מהתוצאות.
    שאלת המשתמטים מסובכת, מבחינתי הייתי שולל להם את הזכות להיות אזרח בכלל, אבל זה אני. אני לא הולך וטוחן זין כל היום במהלך 3 שנים בשביל שאנשים כמוך ישבו להם בשנקין עם המחשב הנייד שלהם באיזה בית קפה ויזיינו את השכל לילדים, פה בישראבלוג, שמשתמטים זה בסדר. זה לא בסדר, זאת מחלה, צריך למגר אותה מהר, והסנקציות שמטילה הממשלה על משתמטים הם סבירים בהחלט [ ושוב אני לא מדבר על אנשים שבאמת יש להם סיבות].
    קשה לי אפילו לקרוא את הפוסט הזה. גועל נפש

    אהבתי

    1. עוד אחד שלא מכיר אותי ומסיק מסקנות על עיוור (שנקין, מחשב נייד, הלוואי…).
      אבל שמע, כבר שלחתי היום אחד או שניים להביא לי מימצאים שאין אפילו ללשכת הגיוס המדברים על 90%. נראה לי שהם עוד לא מצאו, אולי אם תצטרף ותעזור להם, הם ימצאו יותר מהר. ותיקח איתך בדרך את האת שבו אתה אומר שחפרתי לך בשכל, תחזיר למחסן (או בעצם אולי תשתמשו בו לחיפוש אחר המימצאים החסרים מתחת לקרקע, אולי שם הם נמצאים).

      גועל נפש אתה, ערס.

      אהבתי

      1. אני גם לא רוצה להכיר אותך. חבל מאוד שאני פראייר ונותן את הנשמה והגוף שלי בשביל שאנשים כמוך יחיו פה בכיף ויתלוננו על היחס המגעיל שהם מקבלים.
        אם הייתי בן אדם אלים מזמן הייתי מפוצץ לאנשים כמוך את הצורה.

        אהבתי

  26. תקשיב לי יעוכר ישקראל יא אחד מארבע מטומטמם תפסיק להיות טיפש ותתנהג כמו בן אדם ולא כמו איזה זין

    אהבתי

  27. צודק בהחלט, הניסוח שלך הוא בידיוק מה שהייתי צריך בשביל להשמיע את קולי, תודה רבה לך.

    אהבתי

  28. אתה חתיכת משטמת אפס!
    לא מגיע לך לחיות במדינה שלנו, אם היא כלכך רקובה צא מפה, זאת לא סיבה להשטמת אם החברי כנסת שלנו מושחטים!
    בלי החיילים האלה בכלל לא הייתה מדינה אז במקום לאונן תמקלדת לך תתמוך בחיילים שלנו שנהרגים כידי שאתה תמשיך להתקיים!
    פשוט גועל נפש.

    אהבתי

      1. אתה יודע שאני צודק אז אתה סתם כותב שטויות..
        קשה לי לראות מישו כמוך מצליח בחברה, אתה בטח מנודה
        בודד ובלי חברים.
        כשיהיו לך ילדים (אם..) וישאלו אותך" מה עשית בצבא בזמן
        שהחברים שלך נהרגו? " מה תענה להם? גירבצתי בביצים והתנגדתי לגיוס.
        פשוט בושה אני לא מבין איך אתה יכול לחיות אם זה שאשכרה אנשים מגנים עלייך ואתה עוד מנסה לשכנע אחרים שזאת טעות!
        לך תקים לך מדינה משלך ותנהל את החוקים בה איך שאתה רוצה, לא כאן על חשבוננו!

        פשוט סוציומת מסכן..

        אהבתי

      2. עוד משו, תפסיק להראות אותכם ב"אור יפה" אתה משטמת ולא מושמת!

        אהבתי

      3. איך שאתה מדבר כמו אוטומט, דיבורים שיוצאים מתוך הרבה פיות בלי מחשבה. תעצור, תחשוב מי מתכנת אותך ואת כל "החברים" שלך לדיבורים כאלה.
        כש, ואם ישאלו אותי יהיה לי מה לענות להם. בין השאר נלחמתי בכוחות הרשע הפנימיים בחברה, מה שאתה וכמוך, במתוּכנתוּּת הרובוטית שלכם, אף פעם לא עשיתם, ניסיתי לפקוח לאנשים את העיניים. ואם היית קורא כל מה שכתבתי גם בפוסטים אחרים היית מבין שאני כן מושמט (לפחות היית כותב את כל הדברים האלה בלי שגיאות, יא אוטומט מטומטם), ואני לא הסרט שיש לך בראש על ההוא ש"התנגד לגיוס וגירבץ בביצים" או איך שכתבת שם.
        ואני בכלל לא מנודה.

        אהבתי

  29. תשמע, המאמר מתומצת ומעניין, והמאמר של האיניצקלופדיה הגלאקטית והתגובות הסרקסטיות שעשעו אותי נורא.לעניין, קודם כל יישר כוח. לא קל להביע דעה כל-כך שונה. אמנם אני מסכים איתך שהיחס כלפי המשתמטים הוקצן בכל המובנים, ושלהגיד "המשתמטים הורסים את המדינה" או "לא צריך פה משתמטים" זה בדיוק מה תיארת – מציאת שעיר לעזאזל ילדותיות וצרות-ראייה , אני מעוניין להסב את תשומת לבך למשהו. המתגייסים החדשים, הילדים – אני מדגיש – מוותרים על "פיתוח חייהם" בשביל אידיאלים שהכניסו להם מילדות. בעיניהם אין נכון מזה. אני מבין את הכעס ואת הכאב שבתגובות החיילים על המשתמטים אבל אני מקווה שאתה מבין שזה לא תמיד מגיע ממקום של שנאה אלא גם של פחד, קנאה, והרצון המתמיד של "לא לצאת פרייאר". כשהדרג המדיני והצבאי הגבוהה, ואיתו החברה, נותנים לעניין חשיבות רבה כל-כך, אתה צודק בהחלט בטענתך ובבקשתך. מה דעתך צריכה להיות החלופה? צבא מקצועי? הרי זה לא ברור שאחוזי הגיוס יהיו מעטים יותר? שהבטחון יהיה רופף יחסית להיום ? אשמח אם תגיב.

    אהבתי

    1. המתגייסים החדשים, הילדים – אני מדגיש – מוותרים על "פיתוח חייהם" בשביל אידיאלים שהכניסו להם מילדות.
       
      סליחה על ההתערבות, אבל המתגייסים ממלאים אחר חוקי המדינה ותו לא.
       
      האידיאלים שהכניסו לי מילדות ובגללם "ויתרתי על פיתוח אישי" בתקופת הצבא הם שיש פה חובה אזרחית ושזו מדינת חוק. ואם יש לי בעיה עם החוק אני אפעל כדי לשנות אותו, ולא פשוט אעקוף אותו ואעשה מה ש"בא לי" במקום. זו המשמעות של דמוקרטיה.

      אהבתי

    2. תודה, ואני שמח לכל תגובה כמו שלך, כמו שאתה רואה, אין הרבה כאלה.
      אני בהחלט מבין את התגובות שלהם ומי יודע אם הייתי-אינסטינקטיבית מגיב שונה אם הייתי במקומם, בור ובער, אבל האדם הוא חיה שנועדה להתגבר על אינסטינקטים, ללמוד ולהשכיל והייתי רוצה להאמין שחלקם יתבגרו עם הזמן…
      לגבי החלופה – צבא מקצועי שבו יתנו לחיילים משכורת שנראית כמו משכורת יתן פיתרון לתחושת הפראייריות (יש משהו מאד מטריאליסטי-קפיטליסטי בגישה הזאת, אבל צריך גם להתחשב בעובדה שזה העולם כיום והאידיאליזם הסוציאליסטי, שממילא לא היה אף פעם סוציאליסטי, נגמר, ועובדה שהמשרתים בצבא לא אוהבים את הצבא יותר מאיתנו – לו היו משרתים מתוך רוח של התנדבות ואהבה שלא תלויה בדבר, לא היתה הרגשת הפראייריות הזאת קיימת).

      אהבתי

      1. לצבא שיהווה אטרקציה-אבן שואבת שמקבלים בה כסף (ולא אכפת לי גם שישווקו אותו בפרסומות, כמו באמריקה, בסגנון "התגייס וראה את העולם!") גם יהיו מספיק חיילים, אולי לא בשביל לכבוש את עיראק כדי להקים בה התנחלויות, אבל בשביל להגן על המדינה כן. יש בזה גם חסרונות, החשש העיקרי הוא שצבא כזה שלא יהיה צבא העם (כאילו שהיום הוא כן) יהיה נאמן רק ל"בוסים" שלו ויהיה לו קל לעשות הפיכות כמו בדרום אמריקה.
        אפשרות אחרת שפיתחתי בה רעיונות היא של הצבא כחלק ממערכת של שירות חברתי-אזרחי כולל שבו בשיטת הדראפט תינתן לצבא עדיפות ראשונה בבחירה של מועמדים. בזה יש משהו בולשביקי ויש עוד חסרונות, ויש את השאלה מה יהיה עם מי שיסרב לשיטה הזאת (למרות שאני מאמין שיהיו הרבה פחות).
        אין לי תשובה מגובשת לגבי איזה חלופה אני תומך בה, אבל אני נוטה יותר לעקרון של צבא מקצועי.

        אהבתי

      2. מנסה לפתוח עיניים בשביל מה?
        אתה חיי על חשבונם של חיילים אחרים ומראה את המשתמטים באור טוב כאילו צה"ל לא רצה בהם, בולשיט!
        למה אתה חושב בתקשורת קוראים לאנשים סוציומטים כמוך להתגייס? סתם לכייף? לא חשבת שחסר חיילים? אתה טוען שאין מחסור בחיילים, ומאיפה אתה יודע את זה?
        אתה סתם מזיין בשכל ומסיט את הצעירים מגיוס, הצבא שלנו במיוחד בימים האלה צריך להיות חזק!
        יודע מה לך לעזה ולבנון תחייה שם על חשבונם אתה לא תחייה על חשבונם של גיבורים, גועל נפש.
        תאמין לי קראתי פוסטים אחרים שלך והכל אותו זבל.
        בקיצור תעוף מהמדינה שלנו!

        אהבתי

      3. הפח אשפה מדבר..
        למה אתה לא רוצה לעוף? טוב לך פה פתאום?
        כייף לך לחיות על חשבונם של אלפי לוחמים?
        פשוט גועל נפש.

        אהבתי

      4. אני נאצי? אתה זה שחיי על חשבוננו (היהודים).
        גועל נפש איך שאתה מדבר, בושה.

        אהבתי

      5. תאמין לי שאתה יהודי רק בקצה של הזין שלך.
        תיקח את כל הדברים שכתבת ותשווה אותם לכל מה שאומרים אנטישמים וניאו-נאצים בכל הזמנים (רק תחליף ’יהודים’ אצלם ב’מושמטים’ אצלך). חוץ מזה שהדברים שלך כתובים בעברית במקור, אין שום הבדל. בנשמה שלך אתה כמוהם: קוזק, עמלק.

        אהבתי

      6. אני ותחליך את המילה משטמתים במילה "נאצים" והופה
        הכל אותו הדבר.
        עזוב אין לי וכח להתווכח איתך, את שלי אני אמרתי.
        ואני מבקש שלא תגיב לי על ההודעה הזאת, תודה.

        אהבתי

      7. לא נגמרו פשוט לא שווה לבזבז אותם על
        חיה חולה =| ….
        ועכשיו בבקשה דיי להגיב לי.

        אהבתי

      8. אתה פשוט מדבק חיות אחרות..
        אני מסתלק מהבלוג שלך כשתפסיק לענות לי.

        אהבתי

      9. כן אני אוהב להגיד את המילה האחרונה
        ביחוד כשאני צודק.

        אהבתי

  30. צועד, יופי של פוסט. קראתי קצת באיחור, ולא נס ליחו. להיפך. הניתוח הוא מקיף ומעמיק, ונוגע בנקודות המוכחשות. מתי התביעה הייצוגית של המושמטים יוצאת לדרך ?

    אהבתי

      1. הייתי ממליצה על עצמי 🙂 אבל פרשתי. סיפרתי לך כבר במקום אחר שפנה אלי מישהו בדיוק כדי להגיש תביעה כזו. במקרה שלו זה השמטה על יסוד קב"א נמוך, אחרי שנה של משחקי חתול ועכבר.
        זה מביא אותי לרעיון הכללי שיש לדרוש חיול אוטומטי כללי של כל אזרח ישראלי, כך שכולנו נקבל שכר מצה"ל כל החיים, כל אחד לפי העניין, זה הבטחון הסוציאלי האולטימטיבי לדעתי, וממילא כולנו חיילים. הלא קרביים, נכים, רגישים וכולי ישרתי בחיל שייוחד להם, וזה כבר ייצור תורת מלחמה הכוללת שימוש בהם, בטוח יש מה לעשות עם כל אחד. כולנו יקבלו פנסיה מצה"ל ואת השירותים שצה"ל מספק לחיילים (בריאות למשל), גם מערכת החינוך תחוייל. יהיה חיל "אנרכיסטים", חיל "דיסידנטים" תחת פיקוד עלי תאנה, וכולי וכולי. תהיה פתוח לרעיון, כיון שזה בפועל מה שקורה במילא רק שהרוב לא נהנים מרשת בטחון סוציאלית.

        אהבתי

      2. ואלה! צריך כבר לטקס ברית המילה (וגם הבריתה – בנות לא יימלטו! שוויון לכל!) להוסיף קיעקוע של סמל צה"ל לגוף, שייעשה ע"י מוהל-מקעקע צה"לי מוסמך בדרגת קצין (יכול להיות אחלה ג’וב להמוני חרדים מחויילים שיבצעו את הקיעקוע בכלים כשרים), אבל לא החלטתי עוד היכן (העיקר שיהיה שוויוני – גם לבנים וגם לבנות וגם לדנה אינטרנשנל פוטנציאליים! וגם לערבים ולצ’רקסים ולדרוזים ולגנאים ומי שירצה גם לכלבים ולחתולים ולאנטילופות בספארי – כל מה שנולד בישראל!). ככה יובטח שבארץ יחיה רק מי שהוא בן כשר לעם הצה"לי וגם חוק השבות ישונה ל"ישראלי הוא מי שצוּהַ"ל כהלכה" (אגב צוּהֵלטר בגרמנית=רועה זונות -:))

        אהבתי

      3. צוהלטר….יפה, לא ידעתי ובהחלט מתאים. הייתי ממשיכה את הקו שלך עם הפרודיה על חוק השבות והעם הצהלי, כי זה היום בבסיסו המרכיב של מיהו יהודי (בפרט אחרי האוקראינים שהגיעו לכאן בלי שום קשר ליהדות למעט שנאתם לערבים, בקיצור הקוד הצהלי). יש היום סיפור בהארץ שמאד הולם את תחומי העיסוק שלך, על חייל מילואים שהוכנס לרשימת האקס פיילז של צה"ל כאילו יש לו בעיות נפשיות וחברתיות. מאחר שהוא גנטיקאי, השערתי היא שהוא היה מועמד לשעבוד ורציעה באוזן. מתחילים בשלילת מעמדך כאדם (כלומר, חייל צה,ל כשר) ואז נפתחת הדלת לעשות ממך עבד נרצע, או שפן ניסויים או במקרים אחרים, שפחת מין. מאחר שאינך אדם שלם (כי ככה אומרים בתיק האישי בצה"ל), אתה גם לא יכול להתנגד. טוב עשה הבחור שהרעיש עולמות. לצלם ולהפיץ בנאטו

        אהבתי

      4. קראתי את הסיפור וכתבתי אפילו תגובות עלומת-כינוי אחדות. (זיהיתי גם את התגובה שלך).
        הרעיון שמישהו יכול לכתוב עליך במחשב כל דבר שבא לו, הוא מחריד כשלעצמו בלי קשר לכל ההקשר הצה"לי-בטחוני.
        אני לא יודע עד היום לשים את האצבע על הנקודה המדוייקת לגבי הסיבה של עצמי, ובהחלט חשבתי לא פעם על האפשרות שמישהו/מישהם בעלי אינטרס נקמני (ויש לי רשימת חשודים, לא שהיא תשנה הרבה, ולפחות אחת מהם לא בחיים) אמר עלי מי יודע מה.
        אגב, אני לא יודע אם את זוכרת, בשנות ה70 היו מדברים על כרטיס אישי סודי שיש לכל תלמיד ובו רושמים המורים דברים החורצים את גורלו, כי הוא מועבר הלאה. היתה שערוריה שלמה מזה, מאז או שהשתיקו את זה, או שכבר לא מתרגשים.

        אהבתי

  31. כן זוכרת ויש גם היום "תיק אישי" במובן הזה. כלומר, אם מישהו רוצה להשתמש בזה, זה קיים. גם אז, מדובר היה בשימוש יצירתי בעיקר לצרכים חוץ ביתספריים. הסיפור עם המחשבים מדאיג כי מי שחולש על התחום זה אנשים בעלי פרופיל מסויים מאד, יצורי ההייטק הבטחוני-על. שלא נדע, מימין ומשמאל, סוג בעייתי מאד של בני אדם, שכוח גדול בידיהם הלא מפוקחות.
    לגבי "נקמנות" כעילה או תרוץ. אני מתרשמת שנקמנות עומדת בבסיס כל הדברים האלימים, אבל השאלה היא עד כמה זמינה המערכת הציבורית למסעות פרטיים. בישראל- כמו בכל שטעטל, השטח פרוץ. ממלכתיות היא מד"ב שכתב אחד בן גוריון במטרה לטמטם את העם.

    אהבתי

      1. שאלה טובה. אחשוב על זה. בינתיים, אני לא מצליחה להתגונן ממסע נקמה פרטי של אחותי, עובדת השושו והנשואה לשושו אמריקאי (השטן הגדול..), שזה היה מקור הבעיה בשלוש השנים האחרונות. לפני כן , צריך לחטט בארכיונים כדי לגלות מי התנקם, כניראה בהורי, שכן מדובר בשנים עברו. שאלת המניע בעיני היא שולית, הנושא הוא שרירות מוחלטת ופריצות של המערכת הציבורית לבעלי עניין, אם זה בעלי כסף, קשרים, עובדי מדינה או מאפיה.
        ברמה הלאומית אין לי מה לאמר חוץ מזה שכדאי להכין דרכונים במהירות. ברמה האישית, אפשר ללמוד מהטעויות שלי, ושל אחרים ולחשוב על "מניואל" לנפגע. הבחור הזה שעליו דווח הארץ עשה מעשה נכון, אבל לא כל אחד יכול להקדיש כספים לנהל תכתובות עקרות עם צה"ל, ולהערכתי עורכת הדין שלו היתה טובה מן הרגיל במקרים כאלה. צה"ל משקר או מתעלם, צריך בנוסף לעו"ד גם קשרים במערכת המושחתת הספציפית. אני בעד שיתוף פעולה בין נפגעים שונים, אבל זה לא קורה, לכן, הדרכונים זה פתרון מעשי.

        אהבתי

כתיבת תגובה