פיצוי למושמטים – עכשיו!

בתוך ים ההתלהמות של הימים האחרונים כנגד "המשתמטים", אותה ישות דמונית שאנשי הציבור שוב ושוב ממציאים אותה כדי לחבוט בה ולהסית נגדה כדי להשכיח מהציבור את מחדליהם ושחיתויותיהם, אין זה מפליא שכל המתלהמים נוקטים התעלמות מכוונת מהעובדה שרוב 'המשתמטים' הם מושמטים. קולות שפויים מעטים מאד נשמעים, אחד מהם הוא קולו של יגיל לוי במאמרו "משבר המוטיבציה לא שם" המנתח את הסיבות ל'מוטיבציה הנמוכה' אצל השכבות המוחלשות שאחוז המושמטים הגבוה ביותר נמצא עדיין בהן. מסתבר שכמו תמיד, השכבות המוחלשות הן גם קורבן ההשמטה, ההדרה וההסתה הנוח ביותר. אבל גם בני המעמד הבינוני הם רק בני המעמד הבינוני, וגם הם צפויי פגיעה, בעבר וגם בימים הבאים.

ודווקא בימים אלה, שבהם לינץ' דמים כנגד "משתמטים" נראה כשאלה של זמן, חשוב להזכיר שרוב המושמטים, בכל הזמנים, לא בחרו בזה. בחרו אותם.

ההשמטה, כפי שכבר כתבתי, היא משחק פוליטי של בחירת קורבנות, סימון והדרה. גם אלה הרואים את עצמם כמושמטים רצוניים הם לרוב כלים במשחק, המתומרנים אל התפקיד שייעדו להם במשחק הכוחות השולטים במדינה.

"וְהַשָּעִיר, אֲשֶר עָלָה עָלָיו הַגּוֹרָל לַעֲזָאזֵל, יָעֳמַד-חַי לִפְנֵי יְהוָה, לְכַפֵּר עָלָיו לְשַלַּח אֹתוֹ לַעֲזָאזֵל, הַמִּדְבָּרָה." (ויקרא טז). כך היה תמיד.

ולא רק שאם יש באמת לצבא בעיה בגיוס לצרכיו ובמוטיבציה (דבר שאני מטיל בו ספק), הגיע הזמן שיפסיק לתלות אותה בחלשים שקל לתלות אותה בהם, אלא שגם, הגיע הזמן, אם לא מזמן היה צריך, לפצות את המושמטים. המדינה היא שצריכה לעשות זאת.

על כך שהיא בחרה אותם לשיסוי, לביזוי, להסתה, לרצח אופי מראש.
על השנים של התחבטות, האשמה עצמית בדברים שהם כלל לא חטאו בהם, בדידות חברתית. על הוצאות לפסיכולוגים ולתרופות רק בשל מצב זה.
על הצורך לחפש עבודה, בתנאים לא הוגנים, במצב שבו מושמטים נמצאו תמיד בעדיפות שניה. על כל יום עבודה שמושמטים הפסידו בחיפוש אחר עבודה.
על שבשל סטיגמה נמנע ממושמטים לממש את מלוא יכולותיהם במדינה הזאת.
על כך שהמדינה היא שיצרה את ה סטיגמה, היא החדירה אותה בציבור, היא הסיתה וממשיכה לעשות את זה גם היום.
על הנזק שהמדינה גרמה לעצמה בהפסדתם של אנשים אלה.

הפיצוי צריך להיות רטרואקטיבי, למושמטי כל הזמנים.
אך גם על העתיד לבוא צריכה המדינה לפצות.
ריח של מזימה נמצא באויר, ימים של טרם טרף.
אין לדעת מה זוממת המדינה כיום לעשות במושמטים, כדי להשקיט את הדם המתלהם, כדי להזין את ההפרד ומשול בין "אלה שמשרתים" (ומחפשים בצדק על מי להוציא זעמם) לאלה ש"לא משרתים" – קורבן התמיד.
לכן, כדאי לתת את הפיצוי כבר עכשיו, חלק מאיתנו כבר לא יהיו אחר כך, כשהגל הנוכחי או הבאים אחר כך יעברו, כדי לקחת אותו.

פורסם על ידי הצועד בנעליו In-his-shoes walker

extraterrestrial sources of knowledge

43 תגובות בנושא “פיצוי למושמטים – עכשיו!

  1. נחמד שאתה לא יכול להודות בזה שאתה משתמט התחלת לקרוא לזה בשמות, ולבנות איזה תאוריית קונספירציה על המעמד הבינוני והנמוך….
    תשמע אני לא כל כך מאמין לשום מילה שאמרת, מצטער אחי פשוט לא נראה לי שזה סיבה מספיק טובה…

    אהבתי

    1. אולי נחמד שאתה לא יכול להודות בזה שיש צורות אחרות מלבד הצורה האוטומטית שבה חונכת לראות את הדברים, ויש לך מאגר מוכן של מלים שבו ציידו אותך אלה שחינכו אותך ככה, אז אין לך בעיות, ולכן ברור מראש שלא תאמין.
      ולא ידעתי שיש לי אחים.

      אהבתי

  2. או.קיי, אני לא מכיר אותך, אבל נאמר שאתה באמת מקרה מורכב שהצבא או החברה טיפלו בו לא נכון ואולי מגיע לך פיצוי.
    אבל אני בטוח שגם אתה מכיר חבר’ה אחרים, שקיבלו את היחס שלהם מן החברה בדין. יש בעלי פרופיל 21 שהם באמת מסוממים, מקרים פסיכוטיים קשים, והחברה מתייחסת אליהם בחוסר אמון בגלל שהם כאלה, לא רק בגלל שהם לא עשו צבא, שזה רק תוצאה ממה שהם. ויש גם בריאים וכשירים שהולכים לקב"ן – בגלל שעכשיו בשבילם זה כבר לא כתם כבד, ועליהם עיקר הדיבור. ואני לא בטוח שאת החבר’ה האלה אתה רוצה לייצג. אתה עושה עוול לעצמך, הם רואים את כל החברה כפראיירית שלהם – וגם אותך, שנלחם בשביל הזכות שלהם לצחוק על החברה וגם תחטוף בשבילם, גם בפיצויים שאם תקבל, תצטרך להתחלק בהם איתם.

    אהבתי

    1. נכון. גם אני מכיר חבר’ה שבוא נגיד, ההשמטה היא הבעיה הקטנה בחיים שלהם. גם אני חשבתי אתמול אחרי שכתבתי את הפוסט על כל מיני מניאקים-מסתדרים שבשנים שלי עשו הכל כדי לדאוג לתחת שלהם – חוץ מלהתחמק משירות בצבא, רק בגלל שזה היה כתם גדול מדי אז, והיום, לפחות אם זה היה באיזורים מסויימים בארץ, יש סבירות שהם היו צועדים לקב"ן וממשיכים להסתדר בחיים, ואלה לא חבר’ה שאני מרגיש איזה רצון לייצג אותם או להגן עליהם (כאילו שהם זקוקים לזה).
      אבל אני יוצא מנקודת ההנחה שעדיין רוב המקרים של שחרור מהצבא הם מקרים אמיתיים של אנשים שבאמת לא יכולים להיות בצבא, שהצבא אפילו מאיים עליהם. (ואני גם מוציא מהדיון את האידיאולוגיים אפילו אם אני מסכים עם הטענות שלהם, וגם את אלה שממורמרים על המצב במדינה, משמאל ומימין, אני לא חושב שההשתמטות שלהם היא כמותית – ובכל מקרה הפרחים על השתמטותם – לאולמרט, חלוץ, העלוב שטרן וחבריהם). אני יוצא מנקודת הנחה שהמציאות יותר מורכבת מהסכֵמות שמלבישים, ולרוב המשתחררים יש איזה סיבה אמיתית.

      אהבתי

      1. ועכשיו, שים לב – המתקפה הממסדית היא מכלילה על כולנו. על כל המקרים. היא מלבישה סכמות, היא שמה שחור לבן – מי משרת, מי לא משרת. היא לא מתחשבת אפילו בחולים שלא צריכים הוכחה מרופא (אגב, גם "הפסיכוטים" שלך הם אנשים חולים שאני לא חושב שצריך לגנות אותם על מחלתם). היא לא מבדילה כמעט אף אחד, כשאיזה מזכיר קיבוץ (כמו אחד בגולן שהגבתי בבלוג שלו היום) או מעסיק אומרים לך "אני לא מקבל מי שלא עשה צבא" – הם מתכוונים לכולם. לנכה, למציג הצגות, ולמקרה מורכב כמוני. וזה לא במקרה וזה לא תמים שהם לא מבדילים – זה חלק מאיזה מדיניות מכוונת של הדרה וסלקציה שהם מפעילים.
        אז כנגד הכללה גם אני עונה בהכללה. זאת מלחמה, וכל עוד הם מכלילים על כולנו בהנחה שאנחנו "משתמטים" או "אנשים זבל’", אז גם אני אכליל הכללה נגדית, מבחינתי אף אחד לא משתמט ואף אחד לא זבל – גם לא אלה שאני אישית חושב שהם מניאקים (למרות שאם תחשוב על זה – אין במדינה מי שמתחרה במניאקיות של הפוליטיקאים ושל מניאקים בכירים אחרים שרובם – עשו צבא).

        אהבתי

      2. (ולפחות בזמני היה ידוע שהצבא הוא הבית ספר הגבוה למניאקיות – וכל יוצא צבא הודה בזה – לכסת"ח, להתלקקנות, ועוד דברים, ומי שלא היה בצבא – בהרבה מקרים הוא פשוט נשאר האזרח הכי תמים).
        ובקשר לפיצויים – אתה מסכים איתי שכרגע מדובר בנושא מאד היפותטי. כתבתי את הפוסט מתוך כוונה להדיפה-בצורת-התקפה של המתקפה שנחתה עלינו בשבועות האחרונים, בתור "דווקא על דווקא". אני לא חושב שזמנם של פיצויים כאלה קרוב יותר מדי, ואם הוא יגיע אי פעם – אז נשבור את הראש למי באמת מגיע, או מה סדר העדיפויות. בתור נקודת פתיחה בוא נניח, שמי שהושמט בשנות ה 80 (ולפני כן) – בהן אף אדם בריא לא צעד מרצונו לקב"ן – זכאי אוטומטית לפיצויים. נצטרך לבדוק ולקבוע מתי ’השתמטות’ התחילה להתקבל כנורמה – ובאיזה מקומות בדיוק – ואם בכלל (!) – ואז – והיה אם – יצטרך מושמט שבא אחרי השנים ההן להוכיח עד כמה הוא נפגע בחיים כתוצאה מההשמטה, על פי אמות מידה שייקבעו ל’מהי פגיעה’.

        אהבתי

      3. למשל בר רפאלי לא תהיה זכאית לפיצויים כאלה – קודם כל, היא לא קיבלה פרופיל 21, ההתחמקות שלה נעשתה בשנות ה2000, והיא גם תתקשה להוכיח שהשחרור הסב לה קושי רב בחיים.

        אהבתי

      4. בר רפאלי התגייסה לצבא. במהלך השירות היא אושפזה כמה פעמים על התקפי דיכאון וחרדה. אם היא לא הייתה מפורסמת היו משחררים אותה מזמן, אבל בגלל שהיא מפורסמת הצבא פחד שיתגלה שהוא גורם להתקפי חרדה ומשחרר אנשים עם מחלות נפש.
        המוצא האחרון שלה היה להתחתן. היא התחתנה אחרי שהיא התגייסה ואחרי שהיא אושפזה מספר פעמים ולא שחררו אותה, היא הצילה את עצמה מהתאבדות, ואחר כך כתבו עליה בעיתון דברים בסגנון "אנחנו שונאים אותך". חבל שהיא לא למדה את הלקח של מה שקורה למפורסמים.

        אהבתי

  3. עכשיו אני עובר את תהליך ההשמטה. לא חשבתי על זה עד עכשיו, אבל כדאי לחשוב על שירות לאומי במקום. אני לא רוצה להיות "נושא האות".

    אהבתי

  4. זה שאתה חוזר על קביעתך כמה פעמים שאתה רוצה, לא הופך אותה לדבר אמת. צריך לבדוק את הדברים. יש הרבה מאוד משתמטים ש"בעיותיהם הנפשיות" מתאיידות יום אחרי ההשתמטות. כמו הנשואה החסודה בר רפאלי ואחרות.

    או כמו ששר חמי רודנר בשיר הנהדר "מילים נוזלות", "ושקר שחוזרים עליו, נהיה שגור".

    אהבתי

    1. לא אמרתי שאין כאלה. (וברור שהתקשורת מעדיפה להבליט אותם – לא רק בגלל שבר רפאלי כוסית ומוכרת עיתונים – אפילו ב"הארץ" – אלא כי זה משרת אג’נדה) זה עדיין לא עושה אותי שקרן.
      ואת המשפט של חמי רודנר טבע כבר מזמן הסופיסט פרוטגורס.

      אהבתי

      1. ודרך אגב, רוב השקרים הומצאו ע"י הממסד על "המשתמטים", והם באמת שגורים, ותגובתך מוכיחה עד כמה.

        "שמישהו יירה בו כבר"

        אהבתי

  5. הגבתי אצל קציר:
    גם אתה מתעלם מכך שלא הם משתמטים – הצבא משמיט.
    לדעתי, יש לצבא אול למערכת אינטרס, בכל מיני תקופות, שיהיו כאלה שיימצאו מחוץ למערכת, בתור "האחר" שעליו אפשר יהיה להצביע כעל מודל "יראו וייראו" או "שעיר לעזאזל".
    בעיני, אין משתמטים, יש מושמטים, חלק מהם רצוניים – כלומר כאלה שחושבים שהם אלה ש’מסדרים’ את המערכת (ואני נמנע מלהיכנס לסיבות שהם עושים את זה, אך בעיקרון אני מאמין שלא כל בני האדם מתאימים לצבא) ובעצם מתומרנים ע"י המערכת לקבל עליהם את הסימון. אחרים הם בלתי רצוניים, ובשנות ה90, בשעה שאתה לחמת לכפות על החרדים גיוס (חשבת על השאלה איזה חיילים יכולים להיות אלה שאתה מגייס אותם בכפייה?) אני הייתי בקבוצה שנלחמה רק על הנסיון להסביר לציבור שקיימים גם כאלה, העוברים סטיגמטיזציה וקיפוח וסוג של רצח אופי ע"י המערכת שגורמת להם להרגיש זבל-אדם בגלל שלא היו בצבא, לא משנה אם הם היו חולים, נכים, או מקרים מורכבים שהצבא במקום ללכת לקראתם העדיף להתנער מהם (ובהם כותב שורות אלה) ולסווג אותם באות קין שיכרוך אותם בעיני החברה עם פסיכופטים וגרוע מ

    אהבתי

    1. עם פסיכופטים וגרוע מכך. הציבור לא כל כך רצה לשמוע לנו ולקלוט שיש הבדל, ואותך (באופן לא אישי) ואת דומיך העיתונאים/הפובליציסטים, בין עוד אחרים, אני מאשים בכך שלא הטיתם אוזן וכתף למאבקנו. אם באותו להט שבו אתה כותב כעת על "גיוס לכל" ו"העדפת המשרתים" היית אתה (או מישהו אחר) מתייחס לעובדת קיומם של המושמטים, לפחות הבלתי רצוניים, ומתקומם על הסטיגמטיזציה נגדם, הייתי מתייחס אליכם כיום ביתר אמון.
      כמו שאת המוחלשים כלכלית מעדיפים החוגים הנאור-ליברליים (ואני מדבר גם על אלה ש"שמאלה משינוי") להשאיר מחוץ לגדר העיסוק שלהם, כך זה גם לגבי המושמטים.
      בסופו של דבר הצלחנו למרות מיעוט האהדה להביא לתיקון 2.א המפורסם בחוק חופש העיסוק, האוסר לשאול פרופיל צבאי בטפסי העבודה. ממשלת רבין של אז מסיבותיה שלה גם ביטלה את האפליה בקיצבאות ילדים ליוצאי צבא, וככלל נעשו במהלך השנים מהלכים שאיפשרו למושמטי צבא להשתלב בחברה, ועדיין יש מי שרוצה להחזיר את הגלגל לאחור, ואתה משחק לידיו או משתף איתו פעולה.
      המסקנות שהסקתי מאותן שנים הביאו אותי לעמדה יותר רדיקלית מהעמדה המר"צית-מצפה-להאפי-אנד שהי

      אהבתי

      1. -להאפי-אנד שהיתה לי, אני מאמין שיש ממסד פוליטי-צבאי (שוב, ראה כמה גנרלים בפוליטיקה, ואיך נכשל ו/או מוכשל מי שלא בא מ"המשפחה הלוחמת") שעל שלוחותיו השונות, לא מעוניין שתהיה התעסקות במושמטים – כבני אדם ולא דרך הכוונת של "תרומתם החיילית למדינה", יש מי שמעוניין לעשות להם דמוניזציה ושוטף את המוח באופן מתמיד נגדם, וההתעלמות מסוגי המושמטים גם בגל הנוכחי של התלהמות שמובילים האלוף שטרן, הרא"ל אשכנזי והרא"ל בדימוס העושה לביתו, היא מכוונת.
        בהרחבה על ההסבר שלי ניתן לקרוא
        <a href=http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=54112&blogcode=6058077 Target=_BLANK class=msg><a href=http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=54112&blogcode=6058077http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=54112&blogcode=6058077</a> ובפוסט האחרון שלי – "פיצוי עכשיו למושמטים".
        והערה אחרונה – אני מלכתחילה פיקפקתי בכל ה"גוועלד משתמטים" הזה – לא האמנתי שהאחוזים באמת כאלה גבוהים – ובא מאמרו של יגיל לוי ב"הארץ" על נתוני ’ההשתמטות’ לפי הלמ"ס – וביסס פקפוקי, גם לגבי מרכיביה.

        אהבתי

  6. מרשים.
    ונכון.

    מעניין האם אי פעם מדינתנו תצא מהאתוס הקורבני היהודי, ותתחיל להסתכל למציאות בעיניים. לא עם קטן מוקף אויבים, אלא עם רעשן, תוקפני ונודניק, שהתישב בחור התחת של כדור הארץ ולא מפסיק לעקצץ.

    אני מהמר שלא.

    אהבתי

  7. אני "מושמט".
    אני התגייסתי והוצאתי משרשרת החיול מבלי לדעת למה.
    עברתי משבר קשה שהסתיים בפגיעה בעצמי, אשפוז ושחרור מהצבא.
    עד היום אף אחד לא אמר לי למה הוצאתי משרשרת החיול ונשלחתי ל"תא חריגים".

    הוצאתי אלפי שקלים על טיפולים, לקחתי כדורים.

    אני מתאים לפיצויים לשיטתך?

    סוף סוף מישהו שמבין עניין ושיש גם צד שני לסוגיה הזאת.

    אתה מוזמן אליי לבלוג, יש לי רשומה בנושא…

    אהבתי

  8. תגובה שכתבתי לפאשיסטית הקטנה <a href=http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/616/670.html Target=_BLANK class=msg><a href=http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/616/670.htmlhttp://www.nrg.co.il/online/1/ART1/616/670.html</a> בנרג:
    חוץ מזה שהגב’ העיתונאית מגלה בורות בכמה עובדות בסיסיות (פרופיל 21 הוא גם ’נפשי’ וגם ’פיסי’, מה שהיא קוראת "בריאותי"), היא מעדיפה להתעלם מן העובדה שהצבא הוא זה שמשחרר את כל המשתחררים, ולכן אין למעשה משתמטים, יש מושמטים.
    כמו עיתונאים אחרים, היא מעדיפה להתעלם מן העובדה שרוב המושמטים הם בלתי רצוניים לחלוטין – לא הם בחרו להשתחרר מהצבא, הצבא בחר לשרת אותם, אם מטעמי בריאות, אם מטעמים אחרים כמו מורכבות שהצבא לא רוצה לקחת אחריות עליה, או טעמים פוליטיים (בעבר, למשל, נמנעו מלגייס קומוניסטים-השמטה פוליטית, והומוסקסואלים).
    אני מאשים אותה ואת דומיה, באדישות לגורלם של המושמטים, שצריכים להתמודד גם עם הפטור מצה"ל – בעיה לא קלה להתמודד איתה לבן 18 במדינתינו, וגם מהסטיגמה שהיא ודומיה עתידים להטיל עליהם בחיים.
    כמעצבת של דעת הקהל, מעדיפה הגב’ פז-מלמד נסחפת אחר ההסתה כנגד הלא משרתים,

    אהבתי

    1. אני מאשים אותה ואת דומיה, באדישות לגורלם של המושמטים, שצריכים להתמודד גם עם הפטור מצה"ל – בעיה לא קלה להתמודד איתה לבן 18 במדינתינו, וגם מהסטיגמה שהיא ודומיה עתידים להטיל עליהם בחיים.
      כמעצבת של דעת הקהל, מעדיפה הגב’ פז-מלמד נסחפת אחר ההסתה כנגד הלא משרתים, ההופכת אותם לשעיר לעזאזל, ונראה שעד שיישפך פה דמם של המושמטים הנמצאים תחת לינץ’ ציבורי, אנשים כמוה לא יבינו מה הם גורמים.

      אהבתי

  9. ההשמטה היא אינטרס של צה"ל והמדינה.
    המושמטים נוצרו כדי להיות שעיר לעזאזל, להיות חשופים לפגיעות, להכפשה, לאפליה ולהדרה.
    לרובם לא היתה שום אפשרות להתנגד להשמטה שלהם, בעיקר לא הערבים.
    אז עכשיו תפצו אותם בבקשה, על כל הבוץ שזרקתם עליהם.
    על כל הנזק לתדמית העצמית שגרמתם להם (תשלמו להם גם על כל טיפול שנזקקו לו), על כל הנסיונות לשבור אותם.
    תנו להם פיצוי שכולל את השכר שיכלו להשתכר בכל עבודה המתאימה לכישוריהם שממנה הדרתם אותה בשביל איזה דפ"ר צה"לי.
    או שתהיה להם זכות מלאה לתבוע את המדינה, השונאת אותם ומתנכרת להם, בכל בית דין אפשרי.

    אהבתי

  10. חוק פיצוי למושמטים, כפי ששלחתי לויינט עכשיו
    ===============================
    כל אלה שהצבא הוא שלא רצה אותם במשך השנים כי לא התאימו לו מן הסיבות הבריאותיות שציין הכותב ומסיבות אחרות שלא ציין, לא רק שהם מותקפים על ידי משתלחים מסוגו של שטרן העושים להם יום יום דמוניזציה ורצח אופי, אלא הם נאלצים להתפשר על עבודות שאינן לפי כישוריהם משום שהמעסיקים שייכים לציבור הבולע את כל דברי השקר הללו, חלק מהם גם נאלצים לעזוב את הארץ ולעבור טיפולים רק לשם שיקום דימויים העצמי שנפגע ע"י רצח האופי שמבצעת בהם המדינה.
    לכן יש לחוקק חוק פיצוי והגנה למושמטים, ש1. יפצה אותם רטרואקטיבית
    א. על כל הנזק שגרמה להם המדינה, ויחושב הן לפי כל יום עבודה שהפסידו, והן לפי ערך עבודות שהתאימו להם ולא קיבלו.
    ב. על כל הוצאה שנאלצו להוציא כמושמטים במדינה שלנו, כולל הוצאות טיפול פסיכולוגי או הוצאות לצורך עזיבת הארץ.
    2. יגן עליהם מפני התקפות שלוחות רסן נוסח התקפותיהם של שטרן ואחרים, תוך שימוש בחוק לשון הרע הקיים והחלתו על מושמטים=פטורי השירות הצבאי. כמו כן יורחב החוק הקיים היום האוסר להפלות על אי-שירות צבאי עד כדי הטלת שנת

    אהבתי

    1. כמו כן יורחב החוק הקיים היום האוסר להפלות על אי-שירות צבאי עד כדי הטלת שנת מאסר בפועל על מי שמפלה מושמטים.ומי שחושש מפני רמאים ומתחזים כדאי שידע: חוק כנגד רמאות והתחזות קיים גם היום, ולצה"ל יש דרכים לדעת מי מתחזה. אך הוא אינו מפעיל את החוק ואינו אוכף, ומסיבותיו שלו הוא מפיל את העניין על הציבור.

      אהבתי

      1. נוסח ששמתי בפורומים בתפוז:
        חוק פיצוי והגנה למושמטי צה"ל
        ======================
        חומשנות ראשית המדינה ועד היום, שחרר הצבא מספר בלתי ידוע של אנשים שהוא לא רצה אותם כי לא התאימו לו בין אם מסיבות כלליות (כגון נטיות פוליטיות או מיניות) ובריאותיות.
        אנשים אלה, לא רק שהם מותקפים מדי יום ביומו על ידי משתלחים מסוגו של שטרן העושים להם יום יום דמוניזציה ורצח אופי, אלא הם נאלצים להתפשר על עבודות שאינן לפי כישוריהם משום שהמעסיקים שייכים לציבור הבולע את כל דברי השקר הללו, חלק מהם גם נאלצים לעזוב את הארץ ולעבור טיפולים רק לשם שיקום דימויים העצמי שנפגע ע"י רצח האופי שמבצעת בהם המדינה.
        לכן יש לחוקק חוק פיצוי והגנה למושמטים, אשר יקבע, שהיות ולמדינה ולצבא יש אחריות למצבם שכן הם אלה שפטרו אותם מחוק שירות חובה, הם גם אחראים לפיצויים ולהגנתם של המושמטים.

        אהבתי

      2. לכן מוצע בזאת חוק פיצוי והגנה למושמטים אשר מטרותיו:
        1. פיצוי רטרואקטיבי למושמטים:
        א. על כל הנזק שגרמה להם המדינה בשל הסטיגמה שהטביעה עליהם, פיצוי אשר יחושב הן לפי כל יום עבודה שהפסידו, והן לפי ערך עבודות שהתאימו להם ולא קיבלו.
        ב. על כל הוצאה שנאלצו להוציא כמושמטים במדינה שלנו, כולל הוצאות טיפול פסיכולוגי או הוצאות לצורך עזיבת הארץ.
        2. הגנת המושמטים מפני התקפות שלוחות רסן מצד הציבור בכלל ומצד בעלי תפקידים בכירים במשק, בצבא, בתקשורת ובפוליטיקה בפרט, תוך שימוש בחוק לשון הרע הקיים והחלתו על מושמטים=פטורי השירות הצבאי. כמו כן יורחב החוק הקיים היום האוסר להפלות על אי-שירות צבאי עד כדי הטלת שנת מאסר בפועל על מי שמפלה מושמטים.

        אהבתי

      3. תגובה שאני לא מצליח להעביר כרגע בתפוז, בגלל תקלה שם:
        האנטגוניזם ישנו גם היום
        הציבור לא מבדיל כל כך גם עכשיו בין נבצרי גיוס לבין, נגיד, בר רפאלי (חוץ מאשר בנתונים הפיסיים:-)).
        הדגשתי שהפיצוי הוא קודם כל רטרואקטיבי, ובעתיד יתכן שהוא יהיה תלוי באיזושהי הוכחת פגיעה (וככל שיהיו כאלה נקבל אולי נתוני אמת לגבי הטענה ש"אין היום סטיגמה, ומשתלם להשתחרר") – דבר שיקשה על השתחררות מהצבא להיות שיטה לקבל כסף.
        אני מקבל מאד את המשפט שלך "לטשטש לחלוטין את ההבדל בין מי ששירת למי שלא שירת או למי ששירת שירות חלקי" (וגם את הדגש הציבורי, השאלה על מה בדיוק), אלא שבגלל שהמגמות היום הולכות הפוך (ולכן אני פסימי מראש לגבי סכויי העברת החוק בימינו אלה, ובכל זאת הצעתי, שיהיה קיים) – והצורך בפיצויים בשביל האנשים שנפגעו וייפגעו, יהיה יותר ריאלי ומוחשי, עוד לפני שיגמרו לטשטש כאן את מה שצריך טשטוש.

        אהבתי

      4. לינקים לפורומים בתפוז:
        <a href=http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=871 Target=_BLANK class=msg><a href=http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=871http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=871</a> (פציפיסטים)
        <a href=http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=1829 Target=_BLANK class=msg><a href=http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=1829http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=1829</a>
        (שירות חלקי בצה"ל)

        אהבתי

  11. צריך לדרוש פיצוי לכל מי שהצבא גרם לו בעיות נפשיות, להכיר בהם כנכי צה"ל ולשלם להם פיצויים.
    בכל מי שקיבל התקפי חרדה במהלך השירות הצבאי ולא לפני כן ובכל מי שניסה להתאבד במהלך השירות, במיוחד עם הוא דיבר עם קב"ן קודם והקב"ן לא האמין לו.

    אהבתי

  12. כמובן שאתם יודעים טוב מאוד רק לדבר רעות על הצבא אבל מה עם לומר מילה אחת קטנה וטובה על הצבא?בכל זאת צבא חזק וטוב ששומר על מדינת ישראל.כולם מתהדרים בדעות נאורות ומתלוננים על הצבא תמיד…מותק להתהדר בדעות נאורות ולהתלונן על הצבא שלא עושה אותך יותר טוב זה עושה אותך יותר ישראלי, הרי כל ישראלי חייב להתלונן על משהו…

    אהבתי

    1. יש גלי צה"ל, יש ערוצי תקשורת של מדורת השבט, יש יום התרמה לליב"י, יש עיריות וממסד שלם בשירות התעמולה של צה"ל, שמפזרים תשבוחות על הצבא הכי מוסרי והכי אנושי והכי דמוקרטי והכי אני לא יודע מה שבעולם. אני פשוט לא רוצה לגזול להם את המשבצת שלהם.
      ואגב, לא זכורני שהתלוננתי על צה"ל, אלא על יחס החברה לאלה שאינם מתאימים לו, אבל מה אני יודע כנראה שגם החברה שייכת לצה"ל (רכוש צה"ל) אז ברור שכל מילה עליה היא תלונה על צה"ל.

      אהבתי

כתיבת תגובה