דוגמה לנציג אחד של הנאציזם החברתי הרווח במקומותינו

'שיחה' שהתפתחה ביומיים האחרונים בבלוג של חנן כהן עם נאציונל חברתי אחד מן הדגם המצוי, שהציג את עצמו בתור 'מעסיק' והצהיר בריש גלי כמה הוא מצפצף על החוקים הנאורים שקבעה מדינת ישראל:

מעסיק בתאריך 10/29/2006 6:04:55 PM
אני מצפצף על שוויון ההזמנויות
אני לא צריך עובדים דפוקים במוח ו/או משתמטים!!!
לכן אני תמיד שואל מועמדים בראיונות עבודה איפה הם שרתו בצבא ומה הפרופיל שלהם.
למי שיש פרופיל 21 אני מוצא לו "סיבה" שלא קשורה לפרופיל למה הוא לא מתאים לנו. נראה אותם מוכיחים שזה בגלל הפרופיל.
הנאציונל המשיך להתגאות בצפצוף על החוק ולהצהיר שהוא לא מקבל גם נשים בהריון ('אני תמיד שואל נשים אם הן מתכוונות להכנס להריון ואת כולם מה הם הצביעו'). כאן הגבתי:

הצועד בנעליו בתאריך 10/29/2006 10:49:03 PM
למעסיק שמעלי אני מאחל
התמוטטות כלכלית ופשיטת רגל.
הנוסח המתון ביותר של איחול, שיכולתי למצוא.
(מישהו צריך להתחיל לעשות רשימה שחורה של עסקים כאלה, ולהתנכל להם בדרך שהם מתנכלים לנו).

מעסיק נאציונל בתאריך 10/30/2006 11:24:45 AM
צועד בנעליו
אתה יכול לאחל לי התמוטטות כלכלית ופשיטת רגל כמה שאתה רוצה. בינתיים העסק משגשג. בין היתר גם בגלל שאני לא מכניס אליו אנשים כמוך.

הצועד בנעליו בתאריך 10/30/2006 12:53:38 PM
אל תדאג, יש גלגל חוזר בעולם
וטוב שהדגשת את ה"בינתיים".

(באמצע היו גם תגובות מאד יפות של AP ושל קצינה אחת במיל)

מעסיק בתאריך 10/30/2006 1:54:49 PM
צועד בנעליו
אנשים בתחתית הסולם תמיד אוהבים לדבר על גלגלים חוזרים. זה נותן להם את האשליה שפעם הם יהיו למעלה. שכח מזה. אנשים כמוך תמיד ישארו בתחתית החבית ושום חוק אדיוטי של שויון הזדמנויות למשתמטים ולפסיכים לא יעזור להם לצאת משם.

הצועד בנעליו בתאריך 10/30/2006 2:59:43 PM
אל תהיה בטוח
אתה לא מכיר אותי ואל תהיה בטוח שהמקום שאני נמצא בו הוא תחתית החבית.
הפסיכים הם אנשים כמוך שרומסים אוכלוסיות של בני אדם, של אזרחים, וחושבים שהכח יהיה בידיים שלהם תמיד לעשות את זה.
תחשוב רק על זה: יש קרוב ל200,000 "משתמטים פסיכים" כמוני. לא כולנו עשירים, חלק כן, ובכל אופן כח קנייה יש להם וגם פוטנציאל התאגדות.
וכשהיום הזה יבוא, והוא יבוא אם אנשים כמוך ימשיכו לרמוס בכוחניות, חרם קטן על העסק שלך, ואתה אדם מסכן מאד.

מעסיק בתאריך 10/30/2006 5:41:36 PM
צועד בנעליו
רק אנשים שנמצאים בתחתית החבית מדברים בכזה להט על גלגל חוזר ועל יום שיבוא. זה ממתיק להם קצת את היומיום העגום.
ואל תחבר ביחד את המשתמטים ואת הפסיכים. למרות שגם אלה וגם אלה לא משרתים מדובר בשתי קבוצות נפרדות. לאיזה מהם אתה שיך?

הצועד בנעליו בתאריך 10/30/2006 6:12:24 PM
זו הסטריאוטיפיזציה הדפוקה לפיה אתה שופט אנשים. טיפוסים כמוך הרי נושמים סטריאוטיפים ודעות קדומות כמו שאני נושם אויר. זה מה שנותן לכם את הכח לרמוס, להשפיל ולחרוץ גורלות בקלות בלתי נסבלת.
רק שאלה אחת שתמיד עניינה אותי: האם ההכשרה הצבאית היא שעשתה אנשים כמוך רובוט-פסיכופתים, מכונות חסוכי רגש (חוץ משנאה למי ששונה מכם), מצ'ואים דלי אינטליגנציה שלא מסוגלים לחשוב בלשון שאין בה פקודות, או שמלידה היה לכם את החסך הזה.
והמסקנה אליה אני נוטה היא שלפחות בזה, לא צריך להאשים רק את הצבא, אם כי ללא ספק הוא הוסיף

מעסיק בתאריך 10/30/2006 7:36:04 PM
סטריאוטיפיזציה?
נכון. בגלל סטריאוטיפיזציה אני לא מקבל אותך ואת דומיך לעבודה. לא חס וחלילה בגלל שהשתמטת משרות צבאי בזמן שאחרים קרעו את התחת שלהם ולפעמים גם מתו.
אז תמשיך לדבר על מצ'ואים דלי אינטליגנציה. זה בטח עוזר לך להוציא קצת תסכול מצטבר החוצה. אבל לא הייתי ממליץ לדבר על רובוט-פסיכופתים. מילא רובוט. אבל פסיכופתיות זה בכל זאת משהו שיותר קרוב לפרופיל שלך מאשר לפרופיל של אנשים רגילים.

הצועד בנעליו בתאריך 10/31/2006 12:59:11 AM
סתם לידיעתך:
לא השתמטתי אלא הושמטתי*.
אני בכלל לא חייב למסור לך דו"ח על עצמי, אבל רק כדי להוכיח לך מי כאן משתמש בסטריאוטיפיזציה בלי להכיר את בן שיחו ובלי לדעת בדיוק את הפרטים. זה האסון של החברה הישראלית, שהיא מורכבת מיותר מדי אנשים כמוך שסוגרים משפט על אנשים בלי להכיר ובלי להתעניין באמת בסיפור שלהם. בקיצור, פסיכופתים עם פרופיל 97, נראה שזה הולך טוב ביחד. כל מי שלא מטומטם יודע ש21 הם הכי שפויים, אבל אתה תמשיך להפסיד את הטובים באמת בעבודה שלך, ותישאר עם הדרעק הישראלי המצוי, כך יאה וכך ראוי לך, אתה לא ראוי לפרופילניקים. בושה לעבוד תחת תזבולת-אדם כמוך.
לילה טוב והרבה חלומות רעים.

*למרות שהיות וצה"ל אחראי לאי-השירות של כולם, אין בעצם דבר כזה 'משתמטים' יש רק 'מושמטים' שצה"ל כדי להתנער מאחריותו לשחרורם, מרעיל בהסתות נגדם.

פורסם על ידי הצועד בנעליו In-his-shoes walker

extraterrestrial sources of knowledge

13 תגובות בנושא “דוגמה לנציג אחד של הנאציזם החברתי הרווח במקומותינו

      1. כן אה? אוף דווקא היה לי מה להגיד.

        היום היה פרק של המלך היל, על בומהאואר שנאלץ מסיבות רפואיות להפסיק לעבוד בהדברה ומצטרף למשרד היי טק. הוא סובל מהמשרדיות ומהמערכת, וזה איש שכיכב בצבא.
        זה התחבר לי למה שכתבתי לך ונמחק אז אני אשחזר (והפעם אשמור) ראשית הבעתי מחאה על הקביעה הגורפת שלך שפרופיל 21 הם הכי שפויים.
        אני מוחה מאותה סיבה שעוררה בך מחאה על הניפנוף של בעלי הפרופיל הנמוך ע"י איש העסקים הכסיל ההוא.

        רציתי רק לציין שבשירותי הצבאי השקעתי ואפילו הלכתי לקצונה, כך שלפי איש העסקים הנ"ל אני מתאימה לעבוד במערכת, (כי הרי צה"ל היא המערכת האולטימטיבית ומי שמצליח שם יצליח בכל מערכת באזרחות) אבל הסיבה שהלכתי לקצונה הייתה כדי לדאוג לכך שהבא בתור מעליי בסולם ההיררכיה יהיה כל כך רחוק ממני שלא יתערב במעשיי. במקרה שלי זה היה מפקד הבסיס נדמה לי, והיה לי חופש פעולה חלק לא קטן מהשירות.
        מאז יצאתי לאזרחות, ואני עובדת כקבלנית עצמאית, בלי בוסים, או לפחות לא בוסים ישירים צמודים בקשר יומיומי והשגחה צמודה. לא סובלת את זה, ובכלל לא סובלת סמכות.

        אהבתי

      2. למעט עבודה מזדמנת כברמנית בשנים הראשונות, (גם שם הייתה לי ממלכה משלי) לא עבדתי בתוך מערכת מאז.
        אבל בריאיון עם ההוא הייתי מקבלת את העבודה, למרות שאני לא בנויה לעבוד במקום כזה, ואחר שלא עשה צבא אבל יכול היה לתרום, היה מנופנף.

        יופי של מערכת לאיתור עובדים מוצלחים ומאושרים.

        וכשראיתי את בומהאואר סובל ככה, ידעתי שאני חייבת לשחזר את התגובה:))

        נ.ב איך זה כששומרים התגובה דווקא נקלטת במערכת??

        אהבתי

      3. לא ידעת שכשהולכים עם מטריה לא יורד גשם? 🙂
        כמובן שאני לא חושב שכל ’הפרופילניקים הם השפויים’, זה היה יותר כדי להחזיר לו וליצור תגובת נגד להכללה שבה הוא קבע אותי כפסיכופת לפי הפרופיל שלי. יש פרופילניקים שהם בעיתיים ומטורפים והכל (ובמקרה זה יש מתאם מקרי בהחלט בין הרישום הביורוקרטי הצבאי שלהם לבין המציאות), כמו שיש כאלה בכל פרופיל, גם 97, ואני באמת חושב שהאנוש שדיבר איתי אם הוא לא פסיכופת הוא חי במערכת פסיכופתית שאת החוקים שלה הוא הפנים, ומפיץ כמו וירוס וזאת הבעיה האמיתית. יש פרופילניקים משוגעים – אבל רוב המשוגעים והמסוכנים באמת הם אלה שלא אובחנו כ21 ומשפיעים על החברה (איזה פרופיל היה ליגעל עמיר? לליברמן? לגנדי שר"י? לנשיא קצב? לאנסים בבסיס חיל האויר? לאלי פימשטיין? ולכמה פושעים או מטורפים ידועים ברמות שלהם יש פרופיל 21?) ומסקנה אחת שחייבים להסיק היא שהמסננת הצה"לית של הפרופיל היא מסננת גרועה (שלא לומר מיותרת) שאינה משקפת דבר זולת היכולת להיות חייל, שאינה חיובית או שלילית, היא רק יכולת.

        אהבתי

  1. תשמע, אתה מפתח יכולות רטוריות יוצאות מהכלל.כל הכבוד, אני בדרך כלל מתייאש ונוטה שלא לבזבז את האנרגיות המועטות שנשארו לי על ויכוחים שכאלו.

    יש לי עמית לעבודה שהוא מהנדס מעולה (הכי טוב בצוות) ועכשיו התברר לי שהוא יצא על 21 – אחרי ששיבצו אותו כטבח ! אם הצבא ויתר על שירותיו אז מישהו שם באמת מטומטם.

    למזלי השירות הצבאי שלי עבר בשלווה יחסית, אם כי נפצעתי ונשארתי עם נכות קלה לתמיד. גם בבסיס שבו שירתתי היו טמבלים מהסוג הנ"ל, אנשים שברור שלא תרצה בסביבת העובדה האזרחית שלך.

    אהבתי

  2. הייתי מאחל לאידיוט ההוא לא רק שהעסק שלו ייסגר, אלא שגם הילדים שלו יהיו פרופילניקים ואפילו משתמטים, ואם יש צדק פואטי כך יהיה.

    אהבתי

כתיבת תגובה