המצעד השנתי: 9-10/05

הפונדק של הנגנים

הקצה של הקצה, המקום הנידח ביותר של הכוכב המדברי, הנמצא בעצמו בקצה הנידח ביותר של הגלקסיה.
מכתש לא גדול במיוחד, מוקף בחומות גבוהות מרשימות של סלע אפור, ובתוכו צומחים אט אט, במרחק רב זה מזה, מבנים קטנים שנראים עשויים מעץ או מחימר. גרים בהם יצורים אדמיים מכל רחבי הגלקסיה שחיפשו חופש משלטון האופל שעדיין שורר שם, מעבר לענן האבק המבדיל את הכוכב הזה מן הגלקסיה, מגן עליו מפניה. גם מורדים מבוקשים מסתתרים כאן, וכאן אמורים להימצא איפושהוא חפא ויתר האחרים שכבר הגיעו. ליתר דיוק, כאן הם אמורים למצוא אותי.
כך אמר סטולי הגנוב כשהגענו אתמול לכאן, למקום שנקרא הפונדק של הנגנים. זהו מבנה שחור של שתי קומות, על גבעה קרוב לאמצע המכתש. לכאן הגיעו תמיד, ומגיעים גם בתקופה הזאת, יצורים העוסקים במוסיקה, השפה האמיתית של היקום. ראינו כמה מהם מסתובבים בקומת הכניסה, עם הכלים המוזרים שלהם, על יד מה שנראה דומה לבר. חיפשתי אצלם משהו שדומה לגיטרה הטלפתית הקטנה, שפעם קניתי בכוכב זהיסו, ולא מצאתי.
Wangooon זיהתה שם נגן אחד שאמרה שהוא מפורסם, הצטרפה אליו ולא חזרה. סטולי הגנוב הגנוב הזמין אותי למיץ צהוב הדומה בקירוב למיץ מנגו מעורב עם מרטיני, ואמר שהוא צריך לנסוע חזרה אל הגלקסיה, לאסוף את אלה שעוד לא הצליחו להגיע. המתורגמן, עוזר הטייס ושני הלוחמים נוסעים איתו, ואני נשאר לבד לחכות כאן. ככה זה מטעמי בטיחות, אין לסמוך על אף אחד, אפילו על המתורגמן, לחש לי. ואולי רמז לי שבמיוחד לא. לכן גם הוא עצמו לא יודע איפה המקום המדוייק שבו חפא ואלה שכבר הגיעו נמצאים בו, אני צריך לחכות שהם יגיעו ויביאו אותי לשם. אני יכול לחכות עוד שלושה ימים כאן בפונדק, אחר כך "להתפזר" באיזור, העיקר לא להתרחק מהמכתש, העיקר לא לדאוג, הם ימצאו אותי.
הייתי עייף מההליכה הרגלית הארוכה שעשינו עד לכאן ממקום נחיתת החללית, שיכור מעט מן המשקה הצהוב, מטומטם מן המוזיקה הזרה שהתחילה להתנגן, חושב עדיין איפה Wangooon ולא קלטתי ברגע הראשון בדיוק את מה שאמר.
פתאום הייתי שוב לבדי, עם לילה כוכבי זר ששרר בחוץ.

נכתב ב26/9/05 בקטגוריה: ההסטוריה שבזמן אפשר.



ותגובת החודש שייכת למחפשת דרך שכתבה ב12/10/05, בתגובה לפוסט בלילה לא רואים כאן הרבה כוכבים:

"אם יש משהו שאני לא אוהבת לקרוא זה ספרות"מדע בידיוני"
ובכל זאת קראתי מסיבה פרוזאית:
בגלל שם הבלוג הצועד בנעליו.
אני מתה על כל מה שקשור בנעלים.
המוטו של בלוגי קשור כמובן בנעלי
ניסיתי להכניס שני ציורי נעלים נפלאים לאתרי (האחד של מאגריט והשני של ואן גוך) אבל בשל מוגבלות מסויימת, מוגבלות ידע לא עשיתי זאת.
צעידה נעימה."

פורסם על ידי הצועד בנעליו In-his-shoes walker

extraterrestrial sources of knowledge

13 תגובות בנושא “המצעד השנתי: 9-10/05

  1. אז מה באמת עושה הגיטרה הטלפתית? היא באמת פותרת בעיות של הסתבכות אצבעות (כי לא צריך לפרוט עליה) או שהיא מנגנת צלילים ברובדים אולטרא-אינפרא, שהאוזן הרגילה לא קולטת?

    אהבתי

    1. בכוונה השארתי את הנושא פתוח, שכל אחד יחשוב לו גיטרה טלפתית משלו. אני אישית חושב שהאפשרות השניה נראית לי יותר. גיטרה כזאת לא צריכה להיות כלי בשביל עצלנים…

      אהבתי

  2. לאונרד כהן- הזמר האהוב עלי.
    יש כמה דברים שאני תרגמתי לעצמי  אחרת (סביר להניח שהתרגום שלך  יותר נכון) למשל : זוכר אותי? ולא זוכר את עצמי.  נראה לי שהוא שואל מישהו אחר (שאלה רטורית)ולא אומר לעצמו. וגם חשבתי לתומי שהוא מדבר אל מי שהוא מדבר -גבר או רבים ולא לבחורה כשהוא אומר – you loved me as a looser…
    לא שזה משנה.

    אהבתי

  3. נכון, יפה יותר להתחשב עוד יותר בחסרי ישע, לקחת אותם יותר בחשבון ולהתאמץ עוד יותר עבורם.
    אך לשפוט בהחלטיות כזו את דין המערכה כולה באמצעות קונסטרוקציה סוציו-הומניטארית רעועה נראה לי נעדר יושרה עצמית לשון המעטה.

    אהבתי

    1. אהמ…
      קונסטרוקציה
      סוציו-הומניטארית
      רעועה.
      ביום כזה, שבו הטמפרטורות גבוהות, אני מתקשה להבין קונסטרוקציות תגובתיות רעועות, אני רק מבין שיש פה איזה זלזול בסוציו-הומניטאריות.

      אהבתי

  4. ראיתי תגובה שלך בהארץ לזאב שטרנהל, אתה מכנה אותו שם סמולני סנילי, ופה בעצם אתה מביע עמדות שמאלניות, אז אני קצת מבולבל.

    אהבתי

      1. משמע – ההוא צועד בנעליך? אם כך הרי הוא דובר אמת כשהוא מציג את עצמו "הצועד בנעליו" ולא "הצועד בנעלי". לא?
        וחוץ מזה אני מסכימה עם כל מילה, החל בתוכן, דרך הפרזנטציה וכלה בתגובה שלך למדושן הראשון מלמעלה.
        או במילה אחת: תודה.

        אהבתי

      2. הפרדוקס הבסיסי הוא שכאשר שקרן אומר ’אני שקרן’ הרי שהוא דובר אמת, אבל אז, מכיוון שהוא לא שקרן, הרי הוא עוד פעם נמצא משקר וכך לופ אין סופי.

        אהבתי

כתיבת תגובה