אם לא היתה הכיפה אדומה

כשאני קורא את זה אני נזכר בשיר שכתבתי פעם, בהקשר אחר, בפורום אחר. אני נזכר בו בכל פעם שאני רואה את תמונותיהן של כיפות אדומות כמו מנכ"לית המשרד לביריונות ואנטי תרבות, שלעצמה נראית נחמדה הרבה יותר מהשרה שלה, ואני חושב שלכך בדיוק כיוון המשורר.
וזוהי הזדמנות נאותה להעלות את השיר על במת הבלוג:

אִם לֹא הָיְתָה הַכִּפָּה אֲדֻמָּה
לֹא הָיָה בָּהּ צֹרֶךְ לַזְּאֵב
כִּי מִמָּה מִתְקַיֵּם הַזְּאֵב
אִם לֹא מֵאַדְמוּמִיּוֹתָהּ, כיפתיותה,
כִּי אִם לֹא הָיְתָה כִּפָּה אֲדֻמָּה
מֶה הָיָה עוֹשֶׂה הַזְאֵב
אֵיךְ הָיָה מְשַׁכְנֵעַ אֶת הַבָּאִים לְמוּלוֹ
שֶׁהוּא אֵינוֹ בֶּאֱמֶת זְאֵב
אֶלָּא סַבְתָּא חֲבִיבָה, הַהוֹלֶכֶת לְטַיֵּל עִם נֶכְדָּתָהּ.

פורסם על ידי הצועד בנעליו In-his-shoes walker

extraterrestrial sources of knowledge

8 תגובות בנושא “אם לא היתה הכיפה אדומה

  1. ההקשר המקורי בו כתבתי את הדברים נמצא כאן: http://www.notes.co.il/vishne/4674.asp
    ואלה היו דברי המלאים, בתאריך 13/2/04, באחת מהופעות הבכורה שלי בתור ה.מ.מ:

    יש לזה שם של מפלצת
    המקום הזה, תל השומר, בו קיבלו רבים וטובים, מלח הארץ, פרופיל 21 שדפק אותם לכל החיים, רק משום שלא היתה דרך אחרת לחברה לקבל אותם, אנשים שבאמת המסגרת הצבאית היא אויב למהות שלהם, והם באמת פחדו.

    אהבתי

    1. (המשך)
      גם אני, אגב, במקום הזה בדיוק, קיבלתי את הפרופיל למרות שלא ביקשתי אותו, ולא התחזיתי או סיפרתי סיפורים על התאבדות.
      ויש כאן גם (במאמר של וישנה. ה.מ.מ.) דעות של מפלצת: "התחשבות בחברה ובצרכיה, כנגד מי שמשתין בקשת על כולם". במה זה שונה הרבה מההסתות של ביבי כנגד מובטלים וחד הוריות (חוץ מזה שהוא זה שבאמת משתין בקשת על כולם, דבר ששכחתי לכתוב שם).
      לעזאזל החברה וצרכיה, אם הם כוללים את השארת האחר מחוץ לגדר, אם הם כוללים את מחיקתו, מחיקת ההבנה לצרכיו, כאילו אין סיבה אמיתית שבגללה הוא "משתין בקשת". נאלץ, זאת אומרת, לשחק משחקים כדי להציל את חייו (לא מהקרב, אלא מהמסגרת העוינת).
      ויש גם תוצאות מפלצתיות, כמו מה שתואר פה (בפוסטים של וישנה).

      אהבתי

      1. אני מצטער, גב’ וישנה, את מצטיירת ממקומות אחרים כנחמדה מאד, נשמה טובה ומארחת מפגשי אילים למופת. אבל פה את בשירות המערכת ששמה הרע הולך לפניה, לא רק בגלל אשפוזים שחלק מהם באמת אולי הגנו על המטופלים. ואת כנראה מאד מקדשת את המערכת הזאת, לכן את לא מסוגלת לייצג את הצד השני, לחשוב מנקודת המבט של מי שכנגדו מופעלת המערכת הזאת.
        רציתי לסיים בציטוט של ארנון צדוק מתוך "מאחורי הסורגים", אבל אני יודע שיקראו לזה "התלהמות".
        לכן אסיים בקטע ספרותי.

        אהבתי

  2. ועוד דבר נחמד כתבתי שם, בתשובה לסג:
    המלחמה האמיתית במדינה הזאת היא בין יפי הנפש ללא מרכאות וללא כוונה שלילית, לבין אלה שהנפש אצלם בכלל לא בבחינת דבר שבנמצא. לא פלא שבדיון זה, "מכוערי הנפש הגאים" הם אלה שקמו להגן על וישנה, והם תמיד מגינים על כל תפיסה שיש בה איזה אטימות כלפי הנפש, אם לא שלילתה בכלל (שהרי מקובל בפסיכיאטריה שהנפש היא לא יותר מזרמים של חשמל במוח).

    ועם מה ניסו מכוערי הנפש הגאים לסתום לי את הפה בדיון? כמובן, עם הפרופיל הצבאי שלי.

    אהבתי

  3. סינון אנשים לפי פרופיל צבאי הוא שיטה שנעשית על ידי אנשים מוגבלים.
    בכלל, וזה מוכח היטב בפוליטיקה, חשיבה צבאית היא סוג של מוגבלות כשזה בא במגע עם העולם האזרחי.
    זה אגב נכון גם לגבי כל מיני חשיבות ממסדיות. חשיבה ממסדית היא ביי דפינישן עושה אותך מוגבל.
    וכשזה מגיע לידי החלטה על גורל אנשים, יש לזה משמעות קריטית.
    "פרופיל 21" יכול לשקף מצב בריאותי, אבל בעיקר, שיטת סיווג האנשים משקפת את המוגבלות השכלית, אם לא הנחיתות, של מי שמסווג. וזה נכון לא רק לגבי פרופיל וצבא.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: